Oefenprogramma Tractus iliotibialis frictie syndroom
Oefeningen voor Tractus iliotibialis frictie syndroom / Runners knee

Het oefenprogramma voor het tractus iliotibialis frictie syndroom ookwel runners knee genoemd, is speciaal samengesteld door onze fysiotherapeuten. De oefeningen worden in zwaarte opgebouwd en zijn bedoeld om de klachten te verminderen.

oefeningen tractus iliotibialis frictie syndroom 2

Het oefenprogramma duurt 12 weken. De oefeningen voor het tractus iliotibialis frictie syndroom kunnen op het eigen niveau uitgevoerd worden. Je krijgt online begeleiding van een fysiotherapeut die klaar staat om eventuele vragen te beantwoorden en advies te geven.

Inhoud oefenprogramma

  • Duidelijke videovoorbeelden
    Alle oefeningen worden voorgedaan middels een video instructie. Het aantal herhalingen en de duur worden voor iedere oefeningen toegelicht. Geef zelf aan hoe de oefening is gegaan.
  • Opbouw in zwaarte
    De oefeningen beginnen licht en worden zwaarder in de loop van het oefenprogramma. In de laatse week staan sprongvormen op het programma. Deze moet je pijnvrij uit kunnen voeren voordat je weer start met hardlopen.
  • Hou je voortgang bij
    We vragen je een pijnscore door te geven voor je knieklachten. Zo kan onze fysiotherapeut zien of je klachten verminderen. Geven de oefeningen nog niet het gewenste resultaat? Dan kan onze fysiotherapeut het oefenprogramma voor je aanpassen of advies geven om toch vooruitgang te boeken.
  • Online begeleiding van een gespecialiseerde fysiotherapeut
    Het oefenprogramma voor de runners knee is zo samengesteld dat je er zelfstandig mee aan de slag kunt. Heb je vragen of twijfel je of je de oefeningen wel goed uitvoert? Dan staat er online een fysiotherapeut voor je klaar die al je vragen beantwoord en je op weg helpt als het even niet lukt.
  • Tijd en duur
    De oefeningen zijn zo samengesteld dat je per dag ongeveer 20 minuten bezig bent. Iedere week zijn ook 1 of 2 hersteldagen ingepland waarop je geen oefeningen doet. Totaal duurt het oefenprogramma 12 weken.

Doel

Het doel van het programma is om de klachten te verminderen of laten verdwijnen. Na 12 weken is het wel aan te raden de oefeningen met regelmaat te blijven doen. Vandaar het advies om na de 12 weken nog 2-3 keer per week een aantal oefeningen uit te voeren. Hierin kun je zelf afwisselen of bepalen welke oefeningen voor jou het beste werken.

Kosten

De kosten voor deelname aan het oefenprogramma voor de runners knee bedragen eenmalig € 59,99 (incl. btw). Dit is inclusief de online begeleiding van onze fysiotherapeut.

Wordt het oefenprogramma vergoed door de zorgverzekeraar?

De vergoeding voor het oefenprogramma voor het tractus iliotibialis frictie syndroom is afhankelijk van de polisvoorwaarden van je zorgverzekering. Wanneer je er niet zeker van bent of het programma vergoed wordt, dan kun je hierover contact opnemen met je zorgverzekeraar. Je kunt de kosten ook indienen en de beoordeling aan je zorgverzekeraar overlaten.

Voorwaarden voor deelname

Deelnemen

Vul het formulier in om deel te nemen aan het oefenprogramma voor het tractus iliotibialis frictie syndroom.

Aanhef:

Naam:

Achternaam:

E-mail adres:

Telefoonnummer:

Geboortedatum:

Straat en huisnr.:

Postcode en plaats:

Voorwaarden:



Gerelateerde onderwerpen

Oefeningen

Bekijk hier alle onderwerpen.

oefeningen tractus iliotibialis frictie syndroom 2
oefening tractus iliotibialis frictie syndroom

Op zoek naar een fysio?

Fysiotherapie
Hierhebikpijn.nl biedt een uitgebreid overzicht van fysiotherapie praktijken in Nederland. Neem een kijkje en maak direct een afspraak!

Fysiotherapie in de buurt ยป

© copyright 2020 Hierhebikpijn.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   ontwerp: SWiF