Re: Achillespeesruptuur

Deman71 schreef:
05 apr 2025, 18:08
Hi, ik ben helaas ook getroffen door een achillespees blessure. Geheel afgescheurd.net 5 dagen geleden gebeurd bij padel. Als ik het had geweten dat er zoveel blessures van padellen was, had ik het racket nooit opgepakt. Mijn hele leven al windsurfen in hoge golven, en nu dacht ik leuke sport erbij. Maar helaas. Ik ben voor tips en advies hier beland en bedankt voor alle tips. Ik begin dus aan mijn herstel reis en zal mijn reis ook melden. Ik ben via de eerste hulp, een scan gehad en in het gips gedaan en maandag weer terug naar de gipskamer. Ik ben zelfstandig in het transport en kan nu dus ook helemaal niks, dus werk eraan om snel weer terug in de auto te zitten. Helaas is het mijn rechter been en ik rijd automaat. 53 en sportief. Nu al dagelijks wat oefeningen maar voornamelijk veel met het been omhoog. Omdat ik weer snel moet werken en snel weer het water op wil, weet ik niet welke behandeling beter is? Operatie of conventioneel?
Super vervelend om te lezen en succes met je herstel.
Ik heb bewust voor de operatie gekozen omdat gips er eerder afgaat en risico op nog een keer scheuren is hierdoor minimaal. Ik krijg een achillotrain maar daarmee mag ik ook niet rijden. Beide trajecten kosten ongeveer evenveel tijd voordat je mag rijden is mijn idee. Succes met je herstel.

Wat ontzettend balen en frustrerend, deze blessure. Ik snap dat je nadenkt over operatie.
In 2018 zat ik ook met deze blessure en heb toen niet voor een operatie gekozen. Het herstel duurde lang maar ik ben wel redelijk tevreden over het resultaat. Helaas is een gedeelte van mijn kuitspier niet meer actief, maar de rest heeft het wel overgenomen en ik kan alles weer.
Vervelend genoeg heb ik afgelopen 11 april de pees van mijn andere been gescheurd. Met padellen!
Ik kies weer voor conservatief behandelen en zie de vacuped met smart tegemoet.
Wat een waardeloze blessure.

Bij tennis maakte ik een verkeerde beweging en deed me wat zeer maar ging door met tennissen en toen bij serveren stapte ik uit en klap leek alsof heel mijn voet los hing ...helemaal verdoofd gevoel en erg pijnlijk tot aan mijn kuit. Heb nu voor 2 weken spitsgips en na deze 2 weken kreeg ik weer 2 weken gips in een andere stand en als het dan 4 weken verder is konden ze pas zien of er alsnog een operatie nodig was. Of anders dan nog loopgips....hoe komt het dat ze je niet gelijk opereren en hoe kunnen ze zien dat die weer aan is gegroeid want op een foto zie je dat niet

Bij tennis maakte ik een verkeerde beweging en deed me wat zeer maar ging door met tennissen en toen bij serveren stapte ik uit en klap leek alsof heel mijn voet los hing ...helemaal verdoofd gevoel en erg pijnlijk tot aan mijn kuit. Heb nu voor 2 weken spitsgips en na deze 2 weken kreeg ik weer 2 weken gips in een andere stand en als het dan 4 weken verder is konden ze pas zien of er alsnog een operatie nodig was. Of anders dan nog loopgips....hoe komt het dat ze je niet gelijk opereren en hoe kunnen ze zien dat die weer aan is gegroeid want op een foto zie je dat niet
Meld dit bericht

Mirella schreef:
24 apr 2025, 16:54
Meld dit bericht
Allereerst... meh, je gaat een lange weg tegemoet! Hopelijk gaat het je goed af!

Ik ben nu 10 bijna 11 maanden verder, ik sport weer sinds maand 9...

Ze kunnen met een knijp test (Thompson test) in je kuiten kijken of je achillespees nog vast zit aan je voet. Er is bij mij ook geen foto gemaakt.

Ik ben blij dat ik niet voor een operatie heb gekozen! Als ik zie hoeveel ongemakken daar bij komen kijken en dat je met de juiste behandeling zonder operatie ook net zo "snel" kan herstellen... geen ongemakken van een grote wond en litteken, kans op infectie, etc...

Jaap schreef:
17 apr 2025, 10:16
Wat ontzettend balen en frustrerend, deze blessure. Ik snap dat je nadenkt over operatie.
In 2018 zat ik ook met deze blessure en heb toen niet voor een operatie gekozen. Het herstel duurde lang maar ik ben wel redelijk tevreden over het resultaat. Helaas is een gedeelte van mijn kuitspier niet meer actief, maar de rest heeft het wel overgenomen en ik kan alles weer.
Vervelend genoeg heb ik afgelopen 11 april de pees van mijn andere been gescheurd. Met padellen!
Ik kies weer voor conservatief behandelen en zie de vacuped met smart tegemoet.
Wat een waardeloze blessure.
Pff, sterkte en beterschap! Lijkt me echt zwaar om het nog een keer te moeten meemaken!

Ik heb me ook conservatief laten behandelen. Maand 10,5 nu... Gaat erg goed en ben weer rustig begonnen met sporten!

Ik ben me mottig aan het trainen om beide benen/achillespezen sterk te krijgen. Ik doe alle oefeningen aan beide benen. Ik lees zo veel dat mensen aan het andere been ook de achillespees afscheuren..

Hallo,
Ik heb vorig jaar maart mijn pees gescheurd met padel.
Ben niet geopereerd, en ik padel weer volledig!

Alleen in been waar me pees is gescheurd zit nog een hoop vocht...wordt/ is dik na een dag werken/ sporten. Rondom de pees.. heeft iemand hier meer ervaring mee? En wat te doen er tegen? Et zit dus best een verschil in spiermassa/ en dikte qua benen.. fysio vind het ook vreemd dat het nog steeds zo dik is.. pees is perfect hersteld! Alleen testen behaal ik makkelijk

Hoop dat iemand me verder kan helpen.