Re: LUMBALE KANAALSTENOSE

Caren schreef:
26 jul 2026, 16:45
Ik ben ruim 6 weken geopereerd aan een lumbale stenose L4/L5. Pijn is daarna eerst eigenlijk erger geworden en het verloop heel wisselend. Ik kan nog steeds niet lang lopen (hooguit 10 minuten) zonder pijn.
Ik ben ook lang heel vermoeid geweest. Nu heb ik vaak een zwaar gevoel in mijn onderlichaam als ik te lang gestaan of gelopen heb of andere activiteiten in huis. Ik zie het absoluut nog niet zitten om te gaan sporten.
Ben er dus nog lang niet voor mijn gevoel.
Ik ben wel gewaarschuwd van tevoren dat het herstel heel grillig kan verlopen en dat is ook mijn ervaring tot nu toe. Maar ik had toch gehoopt al verder te zijn. Ik heb het echt onderschat.
Ik had wel al meer dan een jaar klachten (lies, bil, bovenbeen en scheenbeen). Ik heb erg veel behoefte aan ervaringen te delen met anderen.
Want ik probeer toch positief te blijven dat het goed komt. Ik slik nog steeds een spiegel van paracetamol.
Maar de pijn blijft. Graag jullie reactie.

Dag Caren,

Bij mij gaat het net zo moeizaam helaas. Het is nu ruim 2 maanden geleden en heb een telefonische controle gehad. Bekende klachten, kan idd lang duren volgens de arts. Het probleem is dat ik ook versleten wervels heb en daar ook heel veel pijn van heb.
Mijn benen doen nog steeds erg pijn en ook fietsen is zeer pijnlijk...
Ik heb nu een verwijzing voor fysio gekregen voor coretraining om de spieren eromheen steviger te krijgen.

Al met al valt het vies tegen helaas..

Hoe gaat het nu met jou?
l