Labrum scheur heup - kickbox

Man, 49 jaar, sportief, BMI 24, vetpercentage 16,5%

Hieronder het resultaat van mijn MRI scan.
Reeds een 5 tal maanden liespijn en deze intense gerevalideerd alsof het een pubalgie was ( tot ik het resultaat van de MRI had)

Mijn vraag:
----------------
Mag ik blijven Kickboxen of zou je dit afraden. De ortopeed zei blijven bewegen maar ik ben vergeten te vragen voor mijn specifieke sport.

ONDERZOEK:
MR heup(rechts)

- Geen toegenomen intra-articulair vocht in beide coxofemorale gewrichten.
- Geen pathologische botoedeem zones in het bekken.
- Bewaarde coxofemorale gewrichtsverhoudingen, geen osteochondrale letsels aangetoond.
- Scheur in het anterosuperieure labrum rechts met enkele discrete paralabrale cysten.

- Licht verdikt voorkomen van de gluteus minimus insertie rechts en beperkt hyperintens signaal in de gluteus minimus insertie links: Beperkte tendinose, geen argumenten voor scheur.
- Normaal voorkomen van de gluteus medius insertie bilateraal.
- Geen opzetting van de trochanterica bilateraal.
- Normaal symmetrisch voorkomen van de hamstring insertie.
- Normaal en symmetrisch voorkomen van de adductoren insertie.
- Normaal en symmetrisch voorkomen van de rectus femoris insertie.

- Geen pathologische zones van botoedeem in het bekken.
- Normaal voorkomen van de gevisualiseerde sacro-iliacale gewrichten.

BESLUIT:
- Scheur in het anterosuperieure labrum rechts met enkele discrete paralabrale cysten.
- Beperkte tendinose van de gluteus minimus bilateraal; geen scheur.
- Normaal symmetrisch voorkomen van de hamstring insertie en adductoren insertie.

Re: Labrum scheur heup - kickbox

aanvullend:
-----------------
Afweging is een operatie laten doen of niet. Ik weet wat revalidatie van labrum inhoud (heb dit 23 jaar geleden ondergaan in schouder).
Deze voelt nu perfect aan maar ik weet hoe een lange revalidatieweg het af te leggen is voor volledig herstel van labrum operatie.

Is het nog de moeite om te laten doen op mijn leeftijd gezien de +/- 10 maanden intense revalidatie