Re: Enkelbreuk

Ik ben 65. Half februari gevallen en enkel gebroken en een de binnekant banden gescheurd en los botje . Gips gekregen en na ruim 2 weken, Weber B operatie. Plaat met schroeven en de andere kant van de enkel uiteindelijk geen operatie. Narcose op zich ok, nadien wel heel veel maagzuur daardoor gehad. In die tijd achter een rollator gehuppeld op 1 been, allemaal, super onhandig. En vooral been hoogleggen. Voor m'n bed zo'n rek gehaald zodat dekbed niet je been raakt. Op m'n knie de trap op. Drempels in huis waren te hoog om naar buiten te kunnen gaan. Na 2 weken controle en gips verwijderd. Wond was goed genezen. Ik verwachtte loopgips te krijgen of een walker. Maar chirurg zei tot mijn verbazing ga maar belasten op geleide van pijn. Ik kreeg dus geen nieuw gips of walker en mocht al 2 weken (!) na de operatie gaan belasten. Ik heb nog 5 dagen achter rollater gelopen en sindsdien loop ik binnen alweer op beide benen zonder hulpmiddel. Nu is het 5 weken na de operatie en ik heb vandaag voor het eerst 2km buiten gelopen. Vooral de binnenkant voelt dan pijnlijk. Ik ga wekelijks naar de fysio. Nu 4x geweest. Boven aan de voet voelt het nog heel stijf, maar ik doe m'n oefeningen en het voelt al wat losser. Inmiddels rij ik ook weer in de auto. Het litteken zie je al bijna niet meer, elke dag zalven. Ik slik callogeen, vitamine D en E en calcium. Ik zat enorm in de put na de val maar ik zie het nu een stuk optimistischer. Ik werk ook weer vanuit huis. Succes allemaal!

Re: Enkelbreuk

Peter wat een geluk zo snel al kunnen lopen.. ik brak op 10 feb 2026 ook mijn enkel mijn voeten bleven op de trap staan en zelf viel ik erover... Ja er is een leuning en nee ik had mijn handen vol met iets anders.. shitt happens.. maar de arts zei je hebt geluk... Niet geopereerd.. wat wel ? Osteoporose ongelijke herstel groei... dubbele breuk scheenbeen .. enkele schuine breuk kuitbeen... Rechterbeen.. ik voelde het vreselijk scheuren.. rechts.. en een 30 %scheuren links... Daar was een botschilfer maar een oudere dus dat kan ook gebeuren..... Op 14 april viel ik weer spoed zei ook botschilfer.. de scan op 23 April gaf dat niet veel zicht op meer schade... Het gevoel is duidelijk een verlenging... Ik mag nu gaan stappen belasten zelfs de bootwalker mag wisselen.. en als ik voel dat het kan mag ik met 1 kruk... Of zelfs zonder.,. Ik voel nog steeds dat het snel teveel is.. een man die invalide is met spierziekte waar ik mantelzorger voor ben .. een Mechelse herder..die meer in de tuin is .. mijn man laat die even trainen spelen rijd met de auto naar een veld en mag dan even rennen.... gelukkig is ze nu 6jr.....de poetshulp die ziek is en geen vervanger want mei is druk.. en moet zeker thuis blijven tot 22mei.. dus ging ik vorige week toch stofzuigen.. en heb nu een elastische zwachtel gelegd als steun verband... Mijn man moet dringend naar Leuven..bw reeds lange tijd achteruitgang in zijn ziek zijn... De artsen weten het wij ook het zal niet beteren maar .. we moeten niet bang zijn dat na langer wachten de klacht over is dus de arts nog kan overdenken wat hij te bieden heeft... Natuurlijk zijn er gelukkig nog mensen die ons willen rijden.. ik hoop dat ik het zelf kan tegen juni... Maar betwijfel het ..mijn man rijd op zijn beste moment van de dag nu auto rond de kerk..verder durft hij niet ..er is een supermarkt... Ik heb morgen voor de derde keer fysio..ook geluk net voor de kerk... Een berg strijk die wacht... Ik verveel me nooit