Re: Enkelbreuk
#191Dankjewel Yvonne, misschien een tip. Nu mijn voet enkel pijnlijker is met lopen, merk ik wel, dat als ik een stevige tubigrip aandoe met lopen, de pijn een stuk minder is
Ik heb echt nog maanden met mijn been omhoog gezeten, niet zozeer voor dat het dik werd maar vooral omdat het voelde alsof al het bloed naar mn tenen liep. Denk zeker tot maand of 5 na de operatie. Ik had m op 3 plekken gebroken en uit de kom, 2 operaties, 2 platen met 8 schroeven er in.Corina schreef: ↑28 dec 2025, 16:37Hoi
Ik heb sinds een week loop gips na een weber b fractuur en loop aardig met de krukken. Ik begin het alleen erg zat te worden dat ik steeds mn been moet hoog houden tegen de zwelling... herkent iemand dat?
Groetjes Corina
Herkenbaar. Stevige wandel /bergschoenen. Ik heb 2 paar bij ANWB gekocht. In het begin kon ik ze ook niet aan, omdat het precies op de platen drukte. Met de tijd werd dit wel beter. Inmiddels jaar verder loop ik nog steeds op stevige wandelschoenen, geen slappe sneakers meer voor mij. Veel te bang dat ik alles weer kapot draai. Kreeg het immers kapot door gewoon te draaien, voet bleef staan en mn been draaide, het kraakte en was toen zo kapot. Dus mij niet gezien. Geen sneakers meer, maar echt stevige wandelschoenen. Vraag de fysio/orthopeed om advies. Ik hoorde iemand zeggen dat die stevige schoenen je enkels ook lui kunnen maken, maar ik ben geen arts. Ik neem geen risico meer. Wil het niet weer kapot kunnen draaien dus stevige hogere wandelschoenen er om. Thuis loop ik echt weleens op sokken hoor.Elise schreef: ↑13 jun 2025, 20:24Ik zou dat met je fysiotherapeut of orthopeed bespreken.
Mensen kunnen hier nu tips geven wat voor hen heeft gewerkt, maar voor jou misschien iet verstandig is om te doen.
Mijn orthopeed raadt het dragen van schoenen als Sketches ten zeerste af, hij adviseert schoenen met een stevige zool, stevige hielkap en in ieder geval half hoog.
Zodat de voet en enkel zoveel mogelijk ondersteund worden, geen onnodige "vering" krijgen en de stand van de voet wordt bepaald door mijn steunzool en niet door een memory foam zool die ook juist een verkeerde stand "ondersteunt".
Qua schoenadvies zou ik de podotherapeut vragen wat voor jou enkel/herstel het beste is.