Ik lees dat er mensen zijn die een peestranspositie hebben ondergaan. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe waren de resultaten voor en na de ingreep? Hoe verliep het herstel? Wat was je leeftijd ten tijde van de operatie? Draag je na de behandeling nog steeds een EVO als je die daarvoor droeg? Ook ben ik benieuwd waar en door wie de ingreep is uitgevoerd en welke pees precies hoe verplaatst is.
Zelf ben ik midden 30 en heb al een paar jaar een klapvoet waarvan de oorzaak onbekend is. De kans op spontaan herstel is helaas uitgesloten. Ik gebruik geen EVO maar mijn manier van lopen is wel wat afwijkend. Anderen merken het meestal niet maar ik voel regelmatig vermoeidheid in mijn onderbeen en als ik niet goed oplet struikel ik soms. Daarom overweeg ik nu een peestranspositie en hoor ik graag ervaringen van anderen.
Re: Klapvoet als gevolg van L4/L5 - opties?
#22Hallo allemaal,
Zo aan het einde van het jaar wilde ik jullie graag heel erg bedanken voor alle steun en ervaringen die hier zijn gedeeld, nadat ik begin 2024 werd geconfronteerd met een klapvoet als gevolg van een flinke hernia tussen L4 en L5.
Ik ben erg benieuwd hoe het inmiddels met iedereen gaat en hoop dat er bij velen verbetering is opgetreden.
Voor mij geldt dat mijn klapvoet helaas niet is verdwenen, en die kans is inmiddels ook klein geworden. Dankzij veel training kan ik redelijk compenseren en in de winter draag ik vaak hoge schoenen of laarsjes. In de lente en zomer is mijn manier van lopen zichtbaarder, waardoor ik drukke plekken liever vermijd.
Afgelopen september heb ik een gesprek gehad met mijn voormalige fysiotherapeut en zijn manager, waarin ik heb aangegeven dat zijn onderschatting van mijn krachtverlies blijvende gevolgen voor mij heeft gehad. Dit was een goed en respectvol gesprek. Via mijn rechtsbijstandsverzekering loopt nu een claim in verband met de gemiste kans op volledig herstel. Begin volgend jaar wordt hierover meer duidelijk.
Ik wens iedereen hier alvast veel gezondheid en sterkte voor het komende jaar.
Florine
Zo aan het einde van het jaar wilde ik jullie graag heel erg bedanken voor alle steun en ervaringen die hier zijn gedeeld, nadat ik begin 2024 werd geconfronteerd met een klapvoet als gevolg van een flinke hernia tussen L4 en L5.
Ik ben erg benieuwd hoe het inmiddels met iedereen gaat en hoop dat er bij velen verbetering is opgetreden.
Voor mij geldt dat mijn klapvoet helaas niet is verdwenen, en die kans is inmiddels ook klein geworden. Dankzij veel training kan ik redelijk compenseren en in de winter draag ik vaak hoge schoenen of laarsjes. In de lente en zomer is mijn manier van lopen zichtbaarder, waardoor ik drukke plekken liever vermijd.
Afgelopen september heb ik een gesprek gehad met mijn voormalige fysiotherapeut en zijn manager, waarin ik heb aangegeven dat zijn onderschatting van mijn krachtverlies blijvende gevolgen voor mij heeft gehad. Dit was een goed en respectvol gesprek. Via mijn rechtsbijstandsverzekering loopt nu een claim in verband met de gemiste kans op volledig herstel. Begin volgend jaar wordt hierover meer duidelijk.
Ik wens iedereen hier alvast veel gezondheid en sterkte voor het komende jaar.
Florine