Vocht in knie

Hallo,

Tijdens een voetbalwedstrijd had ik een kopduel met mijn tegenstander. Tijdens de duel landde ik waarschijnlijk verkeerd waardoor ik veel pinn had in mijn knie. Ik kon gelijk niet meer lopen en me knie zat op slot want kon me been niet meer strekken of buigen. Zelfde dag naar de huisartsenpost geweest, maar zei konden niks doen want er zat vocht in waardoor ze geen bewegingen konden doen. Het was zaterdag gebeurt en ben woensdag naar de huisarts geweest en die gaf aan dat ik 2 weken moest rusten en me been hoog moest houden wat ik ondertussen al deed. Maar nu is het een week later sinds die dag van de blessure en de vocht is gebleven en ik loop nog steeds mank en kan niet buigen en strekken. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Re: Vocht in knie

Dag Mohamed,

Dat klinkt inderdaad vervelend.
Op zich klopt het wat je op de huisartsenpost te horen hebt gekregen. Als een knie erg dik is, dan kunnen de knietesten om te achterhalen wat/of er iets kapot is niet goed uitgevoerd worden. Het vocht moet dan eerst verminderen. Ik neem aan dat je al wel een vervolgafspraak hebt gemaakt bij de huisarts?

Probeer in de tussentijd wel wat te bewegen, omdat je spieren het vocht als het ware ook een beetje weg kunnen pompen door aanspanning en ontspanning. Ook zorgt dit ervoor dat je been niet te stijf wordt. En als je zit of ligt, zorg er dan voor dat je knie en enkel hoge liggen dan je heup. Dan kan de zwaartekracht ook zijn werk doen en het vocht helpen afvoeren.

Het zou zomaar kunnen dat je een knieband of meniscus hebt geblesseerd. Maar tegenwoordig zijn ze niet meer zo snel met (operatief) ingrijpen, omdat veel van deze blessures 'vanzelf' hersteld (ook al duurt dat soms lang...).

Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter en kun je snel aan je herstel gaan werken. Succes!