Re: Piriformissyndroom

Ik heb al bijna tien jaar enorme last van pijn in mijn bil en achterkant bovenbeen (Links).
Twee jaar geleden wanneer ik in Frankrijk op vakantie was moest ik een keer niezen en hierna zakte ik door mijn been heen met extreme pijn en gilde het al liggend op de grond uit.
Ik ben met een brandweerauto (is gebruikelijk in Frankrijk) met gillende sirene naar het ziekenhuis gebracht.
Wat een verschrikking is een Frans ziekenhuis.
De eerste dag hebben ze me alleen maar op een brancard op de gang laten staan en pijnstillers gegeven.
s'Nachts ben ik naar een eigen kamer gebracht.
Bellen vanuit het ziekenhuis met mijn mobiel was onmogelijk, telefoon heeft in het ziekenhuis geen verbinding.
Telefoon van het ziekenhuis zelf kan je alleen binnen Frankrijk bellen.
En geen enkele Fransman/vrouw , zelfs de artsen niet die Engels spreken.
Het eten, ik ben niet veel eisend is verschrikkelijk slecht.
Maar na een week ben ik met een Nederlandse ambulance naar Nederland gebracht.
Hier werd eerst een versleten heup geconstateerd.
Nieuwe heup, geen resultaat. De pijn bleef.
Na drie hernia operaties hebben ze een neurostimulator geplaatst.
Ook die helpt niet.
Nu wilt dokter Joris van der Lugt van Flexclinics te Utrecht de piriformis spier los gaan maken van de zenuw, na een mri is gebleken dat de zenuw afgeknepen word door de piriformis spier.
Ik hoop zo enorm dat dit de pijn gaat doen weg nemen.

Re: Piriformissyndroom

Mag toch hopen dat die heupoperatie niet voor niks is geweest. Heb zelf ook veel last van piriformus maar door goede stretch oefeningen is er mee te leven. Ook dry needling hielp wel de spier te ontspannen. Zij t dat je dan weer pijn met bilpijn van dryneedling rondloopt. Sterkte.