Hoi hoi.
5 dagen geleden van afstapje gestapt en weber a fractuur opgelopen rechtervoet.
Nu is de binnenzijde van mijn enkel paarser dan de kant van de breuk. Blijft ook dikker (op en boven het bot) en doet meer pijn dan de breukzijde. De pijn is niet heel erg maar ik neem er wel paracetamol en naproxen voor in. Ook de pijn als je er op drukt is erger aan de niet gebroken zijde. De pijn zit onder het bot. Nu vraag ik me af of er aan die kant niets gescheurd kan zijn ofzo.
Re: Weber A fractuur
#12Hoi,
Ik heb dit ook gehad.
Bij mij waren de binnenste banden gescheurd, had er een pees klem gezeten tussen de enkelbotten en had ik een botkneuzen doordat die botten zo tegen elkaar aan geklapt waren toen mn enkel zwikte.
En dat deed idd enorm veel pijn, ik heb van die botkneuzing zeker 1,5 last gehad en druk op de enkel knobbel doet nu 3 jaar later nog steeds pijn.
Groetjes Elise
Ik heb dit ook gehad.
Bij mij waren de binnenste banden gescheurd, had er een pees klem gezeten tussen de enkelbotten en had ik een botkneuzen doordat die botten zo tegen elkaar aan geklapt waren toen mn enkel zwikte.
En dat deed idd enorm veel pijn, ik heb van die botkneuzing zeker 1,5 last gehad en druk op de enkel knobbel doet nu 3 jaar later nog steeds pijn.
Groetjes Elise
#131,5 jaar,moest er staan. En dan dusdanige pijn dat ik vrijwel geen schoen aan kon hebben.
#14Dank je wel. Ik denk niet dat het gescheurd is bij mij, denk eerder aan gekneusd. Shit dat je zoveel ellende had.
#15Dan hoop ik voor jou dat de kneuzing in de weke delen zit, want een botkneuzing klinkt "beter" dan een botbreuk, maar is dat helaas niet.
Mijn orthopeed zei letterlijk dat je beter een bot kunt breken dan kneuzen. Dat geneest veel sneller, is een stuk minder lang pijnlijk en een botbreuk geeft over het algemeen ook veel minder complicaties dan een botkneuzing.
Als je pijnklachten houdt, zou ik met je orthopeed overleggen of het verstandig is een mri te laten maken.
Om te voorkomen dat je straks de belasting op gaat bouwen als je breuk hersteld is, terwijl er voor een botkneuzing juist veel langer rust nodig is om te laten genezen.
Groetjes Elise
Mijn orthopeed zei letterlijk dat je beter een bot kunt breken dan kneuzen. Dat geneest veel sneller, is een stuk minder lang pijnlijk en een botbreuk geeft over het algemeen ook veel minder complicaties dan een botkneuzing.
Als je pijnklachten houdt, zou ik met je orthopeed overleggen of het verstandig is een mri te laten maken.
Om te voorkomen dat je straks de belasting op gaat bouwen als je breuk hersteld is, terwijl er voor een botkneuzing juist veel langer rust nodig is om te laten genezen.
Groetjes Elise