Neurologische klachten ineens

#1
1 dag na de vaccinatie nu 1 maand geleden, kreeg ik last van tintelingen onderbenen, instabiel op de benen gevoel alsof je op een boot zit (deinen). Opeens last van kunstlicht en zon. Voor de vaccinatie corona had ik geen lichamelijke klachten. Alleen heb ik atrose in de nek. HH dacht aan stress drukte en een verhuizing voor de boeg. Vind het alleen raar dat het ineens een dag na de vaccinatie is gekomen. Net bloed geprikt zal mij benieuwen. Fysio heeft gekeken naar hernia of ischias was het ook niet. Had alleen een disfuntie ge onden in zijkant heup/bilspier. Tintelingen zijn wat afgenomen. Maar onzeker blijft het nog wel.
Ik heb geen hoofdpijn, maar licht en zonlicht triggeren wel op een of andere manier. Dat je instabiel bent zeker met stilstaan. Vind het raar waar dit vandaan komt. Zweten kwam er ook nog bij of zal dit overgang zijn ben 53 jaar.

Re: Neurologische klachten ineens

#2
Hoi Ilse,

wat vervelend om te horen. Ervaar je de neurologische klachten in een been of in beide benen? Het is inderdaad wel toevallig dat de klachten precies een dag na de vaccinatie opkomen, maar voor zover ik weet is neurologische uitstraling in de benen (nog) niet beschreven als bijwerking. De spier aan de zijkant van je bil/heup kan zeker voor dergelijke klachten zorgen. De betreffende (diepe) bilspier heet de Piriformis spier en meer over het Piriformis syndroom kun je hier lezen: https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... s-syndroom Succes en laat ons vooral weten wat de uitkomst is van de onderzoeken.

Mvg

Re: Neurologische klachten ineens

#3
Goedemiddag,

Eindelijk een verhaal(van Ilse) waar ik me in herken!
Ik kreeg de avond van mijn eerste Pfizer- vaccinatie(juni 2021) een vreemde sensatie in mijn linker heup-bil regio. Een beetje rillingen in mijn lichaam vond ik niet vreemd maar in die regio vond ik heel apart. Vanaf die dag had ik bij het in bed liggen op mijn linkerzij een doof, tintelend gevoel van bil tot in mijn been. Na huisarts en neuroloog die het Piriformus syndroom noemde een aantal keer bij de fysio geweest. Dat helpt nog niets. Inmiddels wel meer last in de bilregio. Een beetje zeurend noem ik het. Het liggen op mn zij echt vervelend. Zal dit het Piriformussyndroom zijn? Ik heb niet echt pijn. Meer doof, tintelend. Voor mij staat 99% vast dat het met de vaccinatie maken heeft of het in ieder geval getriggerd heeft.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het inmiddels met Ilse gaat en of zij al verbeteringen heeft?

Janine

Re: Neurologische klachten ineens

#4
Wow! Een jaar later na de AstraZeneca vaccin lees ik deze berichten en zit met mijn mond vol tanden. Ik ben al een jaar lang bezig met fysio, daarna acupunctuur en nu bij een fysio/osteopaat. Omdat al de vorige er niks mee konden en niet snapte waar die tintelingen vandaan kwamen. Maar ook bij mij begon het in de avond nadat ik in de ochtend in maart 2021 mijn eerste AstraZeneca vaccin kreeg. (Precies een dag voor die er in meerdere landen eruit werd gehaald dus het zat niet tussen mijn oren omdat ik het nieuws had gezien) Maar die tintelingen begonnen allemaal links waar ik het vaccin had gehad. Linkerarm, schouder, nek, gezicht een koud tintelend gevoel. Mijn linkervoet heeft nog steeds tintelingen en loopt soms door tot achterkant been. Sinds die tijd ook last van schouders, overgang nek naar hoofdovergang en ook wat hierboven werd beschreven ik kan minder tegen prikkels zoals licht en geluid. Zit nu ook al een jaar in de ziektewet omdat ik ook niet goed meer kon concentreren, vermoeid en dus dit voor nu onder overspannenheid valt. Maar die klachten zijn dus wel echt ontstaan na het vaccin. Maar ik word een beetje voor gek verklaard elke keer. Nu ik dit lees voel ik mij iig niet alleen. Ik hoop dat het ooit weggaat.

Re: Neurologische klachten ineens

#5
Nu ik de bovenstaande berichten heb gelezen krijg ik steeds meer bevestiging over de bijwerkingen na de vaccinatie.

Kort na de 1e vaccinatie (Pfizer) vorig jaar juni kreeg ik last op de wreef van mijn voeten, minder gevoel en wat verdoofd. De klachten verergerden. Nu 24/7 tintelingen in mijn beide voeten, tenen, voeten en onderbenen lijken verdoofd, waardoor het lopen moeilijker wordt. Loop nu bij een Neuroloog sinds vorig jaar november, waardoor ik nu 2 MRI's, een biometrie en en Lumbaalpunctie verder ben. Eerst was er volgens de neuroloog sprake van misschien wel MS omdat de MRI van de hersenen witte vlekjes liet zien. Vandaar de Lumbaalpunctie waaruit bleek dat ik (gelukkig) geen MS had. Deze uitslag kreeg ik gisteren en nu mag ik over 6 maanden opnieuw een MRI laten doen en blijven doorlopen met de klachten. Terwijl het je dagelijks leven gigantisch beïnvloed.
Achteraf spijt van de vaccinatie!!

Re: Neurologische klachten in opbouw na 3 weken werd het steeds erger vaccinatie pfizer

#6
Gezonde sporter geen overmatige sporter Man.
Met normale leven stel weinig alcohol niet roken.
Na eerste vaccinatie van covid-19 vaccinatie pfizer. (Gelijk de laatste)
Bleef ik maar last houden van de prik arm.
Na 3 weken kreeg ik allemaal onverklaarbare gekke steken in mijn lichaam.
En hoofdpijn wat ik mijn hele leven nog nooit gekend heb en tinteling van het puntje van mijn tong.
En gekke ontstekings klachten in mijn zijkant van mijn heup linkerkant.
Daarna kreeg ik een ontsteking onder mijn hak.
Wat maar niet over wilde gaan.
Vervolgens kreeg ik tintelingen in beide voeten vervolgd door hele dove voeten.
Ik dacht aan suiker diabetes 2 meerdere malen getest maar dat blijk ik niet te hebben.
De verdoving en tinteling in de voeten bleven vooral in de ochtend bij het opstaan werd vervolgd door enorme pijnen in de voeten in bij de voeten.
Zo erg dat je bijna niet meer kon staan.
Van het kastje naar de muur gestuurd maar de vaccinatie kon daar niet de oorzaak van zijn.
Uiteindelijk maar veel vitamines gaan nemen van a tot z
Tot ik uiteindelijk met een fysiotherapeut sprak en hij gaf te het advies om veel eiwitten te nemen melk en eieren.
Twee dagen daarna ben ik een heel stuk opgeklaard in mijn voeten.
Daarna ben ik extra veel gaan sporten en bewegen.
Nu ruim een jaar later gaat alles beter en ik heb veel minder klachten.
Het gekke was dat de extra eiwitten na twee dagen al effect had.
cron