Afgelopen dinsdag ben ik op ongelijke ondergrond ontzettend door mijn enkel gegaan en hierbij gevallen. Ik hoorde ook hierbij een paar knappende geluiden. Het was meteen enorm dik en kon er niet meer op staan. De enkel zag er ook scheef uit. Foto's gemaakt en daar was geen breuk op te zien, de arts had eigelijk verwacht van wel. Ook de assistente die de foto maakte, dacht zelfs dat hij niet helemaal goed in zijn vorm zat om zo maar te zeggen.. maar op de foto was ook dit niet te zien. Ik heb nu drukverband en ben thuis met been omhoog, wat trouwens vaak meer zeer doet dan been gewoon horizontaal. Ik zal het dit weekend sowieso aankijken, als de zwelling hopelijk wat afneemt. Maar het verbaasde me wel enorm eigelijk, ik neem aan dat de enkelbanden waarschijnlijk flink gescheurd zijn, maar die kromme enkel.. Ook is het vrij hoog al blauw, richting het midden van mijn onderbeen, en is mijn scheen ook een gedeelte dik. Is dit mogelijk bij een enkelband scheur..? Ik zit er sowieso wel aan te denken om aankomende week eventueel een echo te laten maken bij de fysio. Ik krijg bij lang liggen met been hoog dus eigelijk meer last en voelt wat lichter als ik heb bewogen (met krukken, en de voet natuurlijk in de lucht).

De laatste foto is meteen erna genomen