Re: Terugkerende pijn Schaambeen/Lies

Hoi Mark,

Wat vervelend van je klachten en het is inderdaad een rot blessure/ klacht. Verstandig om niet een MRI te doen, hier is vermoedelijk weinig op te zien. Alleen echte grote ziektes zijn hierop te zien. En hoe vervelend je klachten ook zijn, daar heb je geen aanwijzing voor. Zeker nadat ook een echo niets is gekomen.

Ergens moet de balans tussen spanning en ontspanning weer terug komen. Voor de ene werkt yoga, de ander krachttraining, of voetbal, of core stability oefening. Maar als je moet ontspannen is het verstandig om de buikspieren (vooral de onderste) te laten voor wat ze zijn. Rekoefeningen rondom je bekken/ heupen/ onderrug (maar dat zullen de yoga achtige oefeningen zijn) kunnen ook verlichting geven. Het is altijd echt zoeken wat voor degene werkt. Helaas weten we dat inderdaad pas na een paar weken of zelfs maanden. Dus heel goed dat je jezelf tot september geeft, volhouden hierin is het belangrijkste.

Zo te horen ga je er wel heel goed me om, hoe vervelend het ook is.

Succes, hopelijk heb je in september significant minder klachten.

Bult bovenbeen

Geachte ik heb een vraag ik heb al een lange tijd een flinke bult in me bovenbeen zitten precies in het midden in rust zie je niks voel je niks als ik me been optrek en half strek komt de bult tevoorschijn ik heb scans en echos gehad niks op te zien wel op de scan maar moeilijk alleen wanneer k hem aanspannden zagen ze dat ie omhoog kwam maar verder niks nu zeggen ze dat tijdens een eerdere operatie wss het zakje van me spier hebben geraakt waardoor nu als k hem bui en optil de spier een stuk uit het zakje komt wat kan ik hier tegen doen