Re: piriformis syndroom

Na 3 jaar met toenemende pijnklachten li been, bil en onderrug tot niet meer kunnen lopen, eindelijk doorverwezen naar neuroloog. Conclusie kanaalstenose en afglijdende wervel l4 l5.
2x stroombehandeling zonder resultaat.
Nu om de 14 dagen dryneedling diepe bilspieren om druk op zenuw weg te halen. Goed resultaat, alleen de behandeling is zeker niet pijnloos, altijd dag napijn! Is dat normaal? Dry needling is pijnloos wordt gezegd...... Mijn spieren vliegen alke kanten op bij aanprikken.

Ik heb sinds begin 34 chronische pijn aan mijn rechterkant, ontstaan door piriformis syndroom. Het is goed om te beseffen dat die pijn kan komen door een te gestrechte piriformis (rechterkant meestal) en of een niet gestrechte piriformis(waarbij strechen wel helpt) die dan tegen de heupzenuw aan drukt. Tevens hebben de meeste mensen een left AIC right BC patern (zoek op postural restoration en piriformis). Dat houdt in dat je rechtsgeorienteerd bent met alles wat je doet. Om je piriformis te onlasten en waarschijnlijk ook nekklachten te verminderen dien je glutes te activeren en je heup neutraal te krijgen (Vaak naar voren gekanteld). (vooral je glute max rechts als je piriformis rechtszijdig hebt). Het duurt wel maanden van training als je het chronisch hebt zoals ik. Na 10 jaar klachten kan ik eindelijk zeggen dat ik minder pijn heb om dat ik geleerd heb om mijn houding te verbeteren, minder achter een computer te zitten, en tevens veel oefeningen te doen voor mijn billen (trampoline springen, glute bridges etc).

hoop dat het iemand helpt!
succes

Zie mijn bericht van 29 januari en hierboven, ik zou een update geven, en maanden van oefeningen hebben me uitbetaald, ik kan inmiddels weer langduriger zitten, maar heb nog steeds pijn en de pri oefeningen vergen veel discipline elke dag (soort van revalidatie) voordat je wat merkt. Succes

Bedankt voor je reactie!

Dit is helaas vaak het moraal van het verhaal. Doorzetten met de juiste oefeningen betaald zich uit, maar kost veel discipline en energie. En is zeker niet altijd een mooie rechte lijn van herstel. Tijdens het herstel zullen er zeker terugvallen zijn.
Eventueel is hier een goed oefenprogramma te vinden, waarvan al veel mensen positieve reacties hebben gegeven. https://www.hierhebikpijn.nl/oefeningen ... s-syndroom