Re: Enkelbreuk

Hoi Shir, fijn dat de operatie goed is gegaan en dat je herstel goed verloopt. Mijn herstel gaat nog steeds heel langzaam vooruit, ik zit inmiddels op ruim 11 maanden na de breuk. Ik ben er nog niet helaas. Geduld geduld geduld….gelukkig nauwelijks pijn.

Re: Enkelbreuk

Shir schreef:
24 nov 2024, 12:29
Goedemiddag,

Hier weer even een update, na het verwijderen van het plaatje en de schroeven uit de enkel.
Woe 13-11-24 zijn de plaat en de schroeven verwijderd uit de enkel. Ik heb de 2 dagen erna netjes de voet omhoog gehouden en de 3e dag heb ik alweer een klein rondje gewandeld met de hond. De maandag erna ben ik ook gewoon gaan sporten en de dinsdag ook gewoon naar de fysio gegaan. Het bot is genezen, dus het is vooral de wondgenezing waar ik rekening mee moet houden. Het ziet er super netjes uit allemaal en ik kan de enkel dus ook gewoon belasten. Aanstaande dinsdag gaan de hechtingen er uit (die beginnen nu wel een beetje te trekken).
Wonder boven wonder ben ik ook van het dove gevoel af in de 2 kleine tenen, dus waarschijnlijk heeft er toch een schroef op de zenuw gedrukt.
Ik ben blij dat het weer achter de rug is en qua herstel mag ik ook echt niet klagen. De enkel met het bandletsel blijft nog wel wat achter op de gebroken enkel, maar ook dat gaat steeds beter. Trap af lopen gaat ook steeds beter en ik hoef me dan ook niet meer telkens vast te houden.
Vanaf half december geen fysio meer, maar ga de oefeningen meenemen in mijn training bij de sportschool. Ik zal oefeningen moeten blijven doen om de enkels sterk te houden, maar als dat in mijn routine zit, is dat natuurlijk geen enkel probleem.
Lees net je verhaal, nou ik moet zeggen heel positief hoor. Wat fijn ook dat het gevoel in de tenen terug is gekomen.
Ik zeg, een uistekende uitgangspositie voor 2025!
Groeten Ruud