Knie

#1
Zeven weken geleden kreeg ik bij het opstaan van de stoel een scherpe pijn in de knieholte. Dacht dat het wel over zou gaan en ging wandelen. Na een paar minuten verschoof de pijn naar de binnenkant en voorkant van de knie. Wist met moeite thuis te komen.
Daar het niet over ging na een week naar de huisarts. Kreeg de raad om 14 dagen drie x per dag twee paracetamols te gebruiken.
Verzachtte de pijn maar kreeg na een paar dagen de griep dus liep niet buiten. Na de griep even een frisse neus halen maar dat was een enorme teleurstelling. De pijn was hevig en kon maar net een klein rondje lopen. Terug naar de huisarts en dezelfde dag nog een foto v.d. knie gemaakt. Uitslag : een lichte beschadiging vanwege artrose. Advies: afspraak maken voor fysio theraphie. Daar werd de knie bekeken en wat behandeld om ruimte in de knie te maken. Therapeut ging op vakantie dus even een week niets.
De afgelopen week werd de pijn alleen maar erger, waardoor ik niet kan slapen. Paracetamol werk kort. De erge pijn ontstaat bij het staan en lopen. Bij rust duurt het ongeveer een uur voordat het wegtrekt. Kan mij niet voorstellen dat deze pijn alleen door slijtage komt.

Re: Knie

#2
Beste Riet,

Wat vervelend allemaal. Hoe ging het na de behandeling van de fysiotherapeut? Is jou knie ook dik? Artrose kan veel verschillende pijnklachten geven. Maar gezien uw verhaal dat er een daadwerkelijke oorzaak is kan het ook https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... cus-letsel zijn.

Door het opstaan kan jou meniscus geïrriteerd of beschadigen. Probeer te fietsen met een licht verzet. Waardoor de knie wel beweegt, maar er niet teveel kracht op gezet wordt.

Succes!