Re: Twee jaar beenpijn

Beste Mensen,

Ik wil iedereen een hart onder de riem steken!

Ik had 2,5 jaar last van een hernia rechtsonder in mijn rug met uitstralende en verdovende pijn in mijn hele rechterbeen tot in mijn voet.
Er is 2 x een MRI gemaakt en de arts wilde opereren omdat ik goed geholpen zou kunnen worden... ik durfde het niet aan en wilde nog afwachten omdat ik ook dagen had dat er echt een stuk minder pijn was, dit gaf dan even hoop gevolgd door wekenland weer hevige pijn.
Toch kon en bleef ik alles doen, ik sporte veel (fitness) en ook dat bleef ik doen, soms met veel pijn..

Ongeveer 3 maanden geleden besefte ik ineens dat ik geen pijn meer had, van de 1 op andere dag is de pijn helemaal weg! Ik besefte dit pas na 2 dagen ofzo (geen pijn went dus heeeel snel!) , Inmiddels heb ik bij mezelf de gekste 'testen' gedaan of ik er echt vanaf van.. Ik heb mijn rug extra belast, veel gerent, soms heuvels op en ben per ongeluk hard op mijn rug gevallen op het ijs... Gewoon 0 reactie! Geen pijn!

Ik wil maar zeggen.. opereren is niet altijd nodig.. je lichaam kan dingen soms ook zelf oplossen!

Sterkte!!

Stefan

Re: Twee jaar beenpijn

Hoi Stefan,

Super super super bedankt voor je bericht!!! Dit is in zoveel gevallen de oplossing. We vertrouwen niet meer op ons lichaam, maar ons lichaam heeft een super goed herstellend vermogen. Dit doet hij vol automatisch, als er maar bewogen wordt. Rust roest. En dit is vaak het probleem, dat we niet meer durven te bewegen als we maar iets van pijn voelen.

70% van de mensen heeft een hernia, de meeste hebben dus gewoon totaal geen klachten. Ook al is een hernia op MRI zichtbaar wil dit niets zeggen over de klachten die je eraan ondervindt.

Fijn dat je weer lekker pijnvrij kunt sporten! Dat gun ik iedereen.