Re: gescheurde pees in de schouder

Alex schreef:
20 mei 2020, 10:11
Beste, ik ben geopereerd d.d. 02 maart 2020 aan de L-schouder. Rotator Cuff scheur : ruptuur supraspinatuspees under surface tear (lees ik in verslag chirurg). Ik ben 65 jaar en was in het verleden bankbediende (geen zware handen arbeid!). De huisdokter heeft mij nu Diclofenac EG voorgeschreven, maar in het verleden had ik nevenwerkingen (hoofdpijn, geen eetlust), daarom ben ik hier geen voorstander van. Mijn apotheker raad mij nu aan 'Brufen of Ibrufen' aan. Wat denkt u hiervan ?
Ach ja, wat de verdoving betreft ! De anesthesist heeft mij vooraf een injectie gegeven in mijn hals. Dat was om de pijn te verzachten na de operatie, volgens hem.

Re: gescheurde pees in de schouder

Hoi Alex,

Weet je wanneer de spier is gescheurd? Is dit door een trauma gekomen?

Medicatie is niet mijn vakgebied, dus specifieke vragen moet je hiermee echt bij de huisarts zijn. Ik weet alleen dat ibruprofen een ontstekingremmer en pijnstiller is. En deze lichter dan tramadol. Maar of dit goed is voor jou moet je echt op je apotheker vertrouwen.

Gezien je leeftijd is het niet vreemd dat de pijn wat langer aanhoudt. Je mag niet alles op leeftijd gooien, maar bij schouderoperatie zien we in de praktijk wel dat dit langer duurt. De pezen herstellen veel minder snel dan op jongere leeftijd. Als je geen specifiek moment herinnerd wanneer de pees gescheurd is, maar dat de scheur ontstaan is in de loop van de jaren, duurt het herstel ook langer met meer pijn. Daarom is het belangrijk om na te gaan wanneer de pees gescheurd is, om jou van de juiste informatie te voorzien.