Re: Enkelbreuk
#71@Lino, hou moed!! Ik ben bijna een half jaar verder na dat ik mijn enkel op 3 plaatsen heb gebroken (21 december)Ik heb een plaatje en 7 schroeven gekregen, 9 weken in het gips gezeten. De dag dat het gips er eindelijk af ging was ik enorm moedeloos, mijn been was ongeveer gehalveerd en ik kon alleen mijn tenen bewegen. Ik heb inmiddels 30 fysio sessies erop zitten , ga nog steeds 2 keer per week naar de fysio en kan nog lang niet alles maar ik zie nog wekelijks vooruitgang. Ik kan 30-40 minuten wandelen en afgelopen vrijdag ben ik naar een festival geweest en heb gedanst. Wel pijn na afloop en de dag erna niks gedaan. Vooral in het begin na het gips was het heftig, je moet grenzen opzoeken en grenzen verleggen en dat kost allemaal veel energie. Accepteer de mindere dagen en luister naar je lijf. Moe en pijn betekent pas op de plaats en even rust nemen. Hou vol! Een enkelbreuk is een hele lastige breuk en zeer waarschijnlijk hebben je enkelbanden ook een optater gehad (ingescheurd of afgescheurd) bij mij wel in ieder geval…😕