Kendal schreef: Hoi allemaal, 26 mei jl. mijn enkel op 3 plekken gebroken. 2 zijn kleine stukjes van mijn hielbot en een schuine breuk in het kuitbeen. Daarnaast is de bovenkant scheef gaan staan op het hielbot maar dat is opgelost door een aantal keren nieuw gips met druk naar de “juiste” kant en dat staat weer goed. Kraakbeen en banden/pezen etc zijn ok. Na5.1/2 week gips (2juli) eraf en nu verder met thuis oefenen. Heb veel last gehad van stuwing maar deze week al wat minder. Masseer mij voet en probeer met het looprek de gebroken enkel wat meer te belasten door op mijn tenen de volgende stap te doen. Enfin, zo ver ben ik.
Vervelendste vind ik mijn bijna 7 weken bivakkeren op de benedenverdieping, slapen in het Medipoint bed -fantastisch drukverlagend matras- jezelf wassen in de keuken, en vooral in je eentje hier maar zitten en oefenen. Gelukkig is er AH welke mijn eten thuisbezorgd en fantastische chauffeurs die mijn magnetron eten!!! in de keuken zetten. Helaas zie ik 15 minuten per 2 weken iemand om bv. De PMD , papier etc zakken buiten te legen bv. Beddengoed van de 1e te halen maar opmaken moet ik zelf.
Zie het niet als een klaagzang, ben het soms net zo zat als jullie, maar hoop op spoedig herstel zodat ik in ieder geval weer in mijn eigen bed kan slapen op de 1e, dat ik de wasmachine aan kan zetten (zit op mijn laatste handdoek) en dat ik eindelijk na 2 weken weer eens iets anders aan kan. Gelukkig is er de Tour de France….
Groetjes en veel liefde allemaal!!! Hou vol!!
15 juli: Hoi allemaal, ben een paar dagen verder en bezig geweest mijn voet en enkel in beweging te houden. Dat mocht ik gisteren, zondag 14e, bezuren: wat een pijn en dikke voet en enkel als resultaat. Meteen in bed en mijn enkel hoog. Vandaag weer vooruitzien: denk vaak aan een citaat van iemand van jullie: soms tegenslag maar morgen gaat het beter.Kendal schreef: ↑11 jul 2024, 19:34Hoi allemaal, 26 mei jl. mijn enkel op 3 plekken gebroken. 2 zijn kleine stukjes van mijn hielbot en een schuine breuk in het kuitbeen. Daarnaast is de bovenkant scheef gaan staan op het hielbot maar dat is opgelost door een aantal keren nieuw gips met druk naar de “juiste” kant en dat staat weer goed. Kraakbeen en banden/pezen etc zijn ok. Na5.1/2 week gips (2juli) eraf en nu verder met thuis oefenen. Heb veel last gehad van stuwing maar deze week al wat minder. Masseer mij voet en probeer met het looprek de gebroken enkel wat meer te belasten door op mijn tenen de volgende stap te doen. Enfin, zo ver ben ik.
Vervelendste vind ik mijn bijna 7 weken bivakkeren op de benedenverdieping, slapen in het Medipoint bed -fantastisch drukverlagend matras- jezelf wassen in de keuken, en vooral in je eentje hier maar zitten en oefenen. Gelukkig is er AH welke mijn eten thuisbezorgd en fantastische chauffeurs die mijn magnetron eten!!! in de keuken zetten. Helaas zie ik 15 minuten per 2 weken iemand om bv. De PMD , papier etc zakken buiten te legen bv. Beddengoed van de 1e te halen maar opmaken moet ik zelf.
Zie het niet als een klaagzang, ben het soms net zo zat als jullie, maar hoop op spoedig herstel zodat ik in ieder geval weer in mijn eigen bed kan slapen op de 1e, dat ik de wasmachine aan kan zetten (zit op mijn laatste handdoek) en dat ik eindelijk na 2 weken weer eens iets anders aan kan. Gelukkig is er de Tour de France….
Groetjes en veel liefde allemaal!!! Hou vol!!
Qua opmerkingen fysio: chirurg had fysio vermeld maar moest eerst zelf maar contact zoeken met Fysiotherapie … Daarna met de poli-chirurgie contact opnemen, zij verwijsbrief.. hahaha: hoe ging ik die afstand overbruggen.. in mijn eentje met mijn looprek 1 kilometer???
Lachen: mijn gips ging eraf op 2 juli en terug een taxi. Bleek een rolstoelvervoer busje te zijn. Vanuit het ziekenhuis met de ziekenhuisroller omhoog in het busje maar aangekomen bij huis mocht ik eruit via de zijdeur:
1 meter hoogte overbruggen. Op mijn billen, voeten naar voren en op je gezonde been (met stevige schoen!!) terechtkomen en daarna met je looprek nog voort naar huis. Ben zo blij dat ik niet opgeef hoe moeilijk het leven soms geeft.
Wil alle voorgaande reacties bedanken voor inzicht, oplossingen, emoties maar ook verbinding: ik heb er veel aan gehad en vooral als ik het niet zag zitten. Ik weet dat de voorgaande reacties nu kunnen lopen, misschien nog niet als vanouds maar richting mijn hoopvolle beginnen.