Pijn aan pinkzijde pols

#1
(Man, 16 jaar)
Ik heb 2 dagen geleden heel hard geslagen op een tafel, waarom is niet de vraag.
Vouwde mijn vingers van mijn linker hand om mijn rechter hand en heb zo met beide handen tegelijk op mijn allerhardst geslagen.
Eerst deden beide handen pijn en dat was vanzelfsprekend. Maar ik heb nu last van mijn rechterpols aan de pinkzijde. Er is geen zwelling en er is geen teken van een bloeduitstorting, het is wel erg warm en soms rood. Ik heb er weinig last van tot helemaal geen last maar zo nu en dan zit mijn hand in een positie waarbij het zoveel pijn doet dat ik wel kan janken en dit is dan echt een locale stekende,branderige pijn.
Ik zeur eigenlijk nooit om pijn en vanwege mijn (ASS) kan ik pijn een soort van verwerken als gedachte vandaar dat ik op mijn allerhardst ergens tegenaan kan slaan maar dit is zo heftig dat mij dat nu niet lukt. Ik dacht dat het gekneusd was maar het is een ander soort pijn, t is niet echt uit te leggen. Ik zat te denken aan tfcc letsel maar voordat ik naar de huisarts ga wil ik even checken of het iets anders kan zijn.

Re: Pijn aan pinkzijde pols

#2
Beste,

bij de klachten zoals je ze aangeeft zou ik ook eerder aan TFCC-letsel denken, de precieze symptomen hierbij kun je hier teruglezen https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening/53/tfcc-letsel Bij een kneuzing of een breuk zou je ook eerder een verkleuring of zwelling van het gewricht verwachten. Echter vanwege de klap die de hand en pols gemaakt hebben is het inwendige trauma van een afstand moeilijk te beoordelen. Het is altijd verstandig om voor de zekerheid met deze klachten langs je huisarts te gaan.
Ik hoop je zo voldoende geinformeerd te hebben!

Met vriendelijke groet