Herstel na gebroken middenvoetsbeentjes

Zondag 22 maart heb ik een misstap op de trap gemaakt en daarbij twee middenvoetsbeentjes gebroken. Op dit moment heb ik loopgips, dat op 23 april verwijderd wordt.

Nu zit ik met het volgende: op 6 juli staat er een fietsvakantie van drie weken gepland. De fietsbus is al geboekt en het plan is om vanaf Helsingborg terug naar huis (Overijssel) te fietsen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring met het herstel van gebroken middenvoetsbeentjes. De meeste verhalen die ik hier lees gaan over complicaties of een langdurig herstel, en dat maakt me toch wat onzeker.

Volgens een fysiotherapeut zou het in principe haalbaar moeten zijn, maar mensen in mijn omgeving raden het sterk af. Zij adviseren om de vakantie te verplaatsen naar augustus of zelfs naar volgend jaar.

Ik vraag me vooral af:
    • Hoe lang duurde het bij jullie voordat je weer normaal kon belasten?
    • Wanneer konden jullie weer fietsen en wandelen?
    • En denken jullie dat zo’n fietsvakantie (met nog opbouwtijd na het gips) realistisch is?

Ik heb na het verwijderen van het gips nog ongeveer 10 weken tot vertrek, maar ben me ervan bewust dat 6 weken immobilisatie ook spierkracht kost.

Alle ervaringen of tips zijn welkom!