Hernia L3-L4

Goede middag.
Middels een MRI en gesprek met de neuroloog is vast komen te staan dat de lumbale wervelkolom aantoonde een foraminale tot laterale discushernia en sekwestratie op het nivo L3-L4 met enige druk op de L3 wortel.

Bovenstaande diagnose is ruim 7 weken geleden gegeven.
- Advies was veel rust en medicatie oxicodon met paracetamol in combinatie met mensendieck of fysiotherapie of
- pijnpoli en mensendieck of fysiotherapie.
- operatie was niet aan te raden ivm effectiviteit en moeilijk bereikbaarheid.

Er werd heel duidelijk bij verteld dat er absoluut niet aan mijn wervelkolom gekomen mocht worden. Dat laatste was voor mij de teken om niet naar de pijnpoli te gaan aangezien ik het risico voorzie dat ik teveel ga doen en mijn rug teveel ga belasten en van de regen in de drup kom.

Nu ruim 7 weken verder, geel helse pijnen maar zeurderige pijn en af en toe een heftige vlammende pijnscheut. Lopen achter een rollator voor een plmin 20 meter. De oxycodon ben ik aan het af bouwen en ben na 3 weken met mensendieck begonnen.

Ik heb met enige regelmaat het idee dat ik teruggworpen wordt na een dag dat het goed ging wat resulteert in pijn knie, bovenbeen, bil en rug. En slechte nachten die daarmee ook gepaard gaan.

Mijn vraag is,
- hoort dit bij het genezingsproces,
- doe ik teveel oefeningen (ik doe de oefeningen 3-4 per dag. Iedere oefening totdat ik pijn ga voelen en dan stop ik daarmee),
- welke oefeningen moet ik in ieder geval doen?

Wat mij ook opvalt, en misschien geheel ten onrechte over verbaas. Zowel de neuroloog, huisarts als mensendieck vragen me iedere keer waarom geen pijnpoli? Het klopt toch dat de pijn verdwijnt en je ongestoord kan bewegen. De kans is dan toch dat je boel gaat overbelasten met alle gevolgen van dien? of zit ik er volledig naast.

Ik zie je reactie graag tegemoet,
Groet BasAsd