7 maanden na operatie, steeds meer pijn

Herkent iemand zich in deze situatie?
Ik ben inmiddels meer dan 7 maanden na de operatie (osteosythese Weber B fractuur) en het gaat niet beter, zelfs slechter. De pijn houdt aan en er zijn nagenoeg geen pijnvrije momenten. Mijn enkel voelt alsof het in ern brandende drukkende laars zit. Door de zenuwpijn voel ik mijn enkel steeds minder goed en kan steeds minder goed lopen. Het enige wat helpt is Tramadol.
De arts zei toen dat het heel normaal is dat revalidatie jaren duurt en dat de zenuwen misschien nooit meer zullen helen
Dus invaliditeit voor de rest van mijn leven? Is dit normaal na enkelbreuk?
De fysio zei dat ie niet veel kan helpen en dat ik terug naar de chirurg moet.

Re: 7 maanden na operatie, steeds meer pijn

Hoi Eva,

Wat hebben ze precies gedaan met de operatie? Bij een Weber B fractuur is het bindweefsel tussen je kuitbeen en scheenbeen ook kapot (99%) Dit geeft een vertraagd herstel, maar moet echt geen pijntoename geven in 7 maanden.

Veel weber B fracturen behandeld, maar vaak wel met een redelijk goed, tot goed resultaat. Wel een langer traject.

Ik zal navraag doen bij de orthopeed die je geopereerd heeft en anders second opinion aanvragen.

Succes, hopelijk snel meer duidelijkheid

Dankjewel voor je bericht
De pijn begon niet na de breuk, toen had ik zelfs minder piijn. De pijn begon 10 dagen na de operatie. Nu lijkt het alsof het been niet van mij is qua aansturing. Zou de zenuw permanent beschadigd zijn door de operatie? Maar waarom pas 10 dagen na de operatie?
Ik heb binnenkort een afspraak en hoop op meer duidelijkheid in mijn sitiuatie

Vreemd dat jou orthopeed zegt dat niet te mogen, ik kreeg dat wel na de operatie via de orthopeed.
In principe kan je behandelend arts of huisarts pijn medicatie voorschrijven.
En je zou eerst kunnen beginnen met een hoge dosis ibuprofen of naproxen samen met paracetamol, want realiseer je wel dat medicatie in de vorm van pregabaline of vergelijkbare middelen, echt rotzooi zijn.
Verslavend en met vervelende bijwerkingen en het helpt niet altijd of maar voor korte duur.
Ik zou het met je huisarts overleggen.

Elise schreef:
04 apr 2025, 12:23
Vreemd dat jou orthopeed zegt dat niet te mogen, ik kreeg dat wel na de operatie via de orthopeed.
In principe kan je behandelend arts of huisarts pijn medicatie voorschrijven.
En je zou eerst kunnen beginnen met een hoge dosis ibuprofen of naproxen samen met paracetamol, want realiseer je wel dat medicatie in de vorm van pregabaline of vergelijkbare middelen, echt rotzooi zijn.
Verslavend en met vervelende bijwerkingen en het helpt niet altijd of maar voor korte duur.
Ik zou het met je huisarts overleggen.
Ik vind het ook raar dat hij het niet kan/mag/wil. Maar paracetamol en naproxen helpen helaas niet. Bovendien ben ik een maagpatient en kan helemaal niet tegen naproxen. Dus "rotzooi" moet ik helaas slikken. Niet dagelijks. Pregabaline en gaba werken goed. Tramadol minder. Morfine vind ik het laatste redmiddel. Soms is de pijn onhoudbaar