Al meer dan de helft van mijn leven loop ik te struggle met klachten.
Ik probeer het kort en krachtig uit te leggen.
Al jaren heb ik klachten door mijn lijf die vaak als fibromyalgie worden gediagnosticeerd. Maar ik heb ook verhoogde CRP en bezinking, al vanaf 2003. Niet extreem maar blijft verhoogd.
Afgelopen juli had ik veel pijn in de rug en uitval in mijn linkerbeen, geen gevoel en kracht.
De dokter zei een hernia, na mri was dit het niet. Na zelf inzien blijk ik op drie tussenwervelschijven discus bulging te hebben, maar daar konden volgens de dokter de klachten niet vandaan komen.
Na 2 weken werden de klachten minder en zo goed als over, door blijven bewegen. Maar de klachten zijn nooit helemaal weg gegaan, ook mijn linkerarm slaapt vaak.
Nu merk ik dat mijn leven een beetje overleven word, ik werk en doe wat ik moet doen maar meer puf is er niet. Slaap slecht en weinig al jaren. Het lijkt alsof ik steeds meer kracht verlies. Ben weer naar de reumatoloog geweest maar die vind niks. Zij vroeg of ik nog niet naar de neuroloog ben geweest, zoals ook mensen om me heen. Huisarts is weinig meewerkend. Heeft het over pseudo radicaal syndroom. Met dat ik klaar ben met tegen dichte deuren aan lopen en geen oplossing. Misschien herkend iemand deze klachten. Ik ben vast klachten vergeten. Zo heb ik vaak het gevoel dat ik griep krijg in mijn lijf.
Re: Pijn, krachtverlies, slap enz
#2De reumatoloog kan je ook naar de neuroloog verwijzen.
En een interne verwijzing binnen het ziekenhuis gaat vaak nog sneller ook dan via de huisarts.
En een interne verwijzing binnen het ziekenhuis gaat vaak nog sneller ook dan via de huisarts.
Re: Pijn, krachtverlies, slap enz
#3Ik kan nu pas 2 april weer terecht bij de reumatoloog.
Voor een uitslag, heb net 3 maanden moeten wachten voor ik weer terecht kan.
Heb woensdag afspraak bij de huisarts om te kijken of die wat kan doen.
Maar die zijn over het algemeen ook heel laks en doen weinig.
Voor een uitslag, heb net 3 maanden moeten wachten voor ik weer terecht kan.
Heb woensdag afspraak bij de huisarts om te kijken of die wat kan doen.
Maar die zijn over het algemeen ook heel laks en doen weinig.