Mri scan nek/rug whiplash?

Goedemiddag,

In 2011 ben ik aangereden door een auto en heb hierbij een hersenschudding en een whiplash opgelopen. Van de whiplash ben ik nooit meer hersteld(en wellicht ook niet van die hersenschudding )en inmiddels loop ik ruim 14 jaar met chronische nek-rug- en hoofdpijn die regelmatig uitmondt in migraine. Ik heb inmiddels al heel wat geprobeerd om van de pijn af te komen met weinig, tijdelijk of geen resultaat. Ik heb het ongeluk overleefd, maar mijn leven is sinds het ongeluk wel voorbij. Ik ben afgekeurd en moet per dag kijken wat ik wel en niet (aan)kan.

Om een lang verhaal kort te maken zou ik graag een mri scan van mijn gehele wervelkolom willen laten maken omdat ik toch de indruk blijf houden dat er iets niet goed zit en ik ook zou willen weten wát. Ook al zie je niet alles op een mri scan, ik las wel dat je veel meer ziet en kunt uitsluiten dan via een röntgenfoto. Hier vraag ik al jaren om bij verschillende artsen, maar niemand wilt het me geven. Want, zo zei de laatste arts aan wie ik het vroeg: "als er al wat op te zien is, betekent dat niet dat dit perse de pijn veroorzaakt. Dus we we houden het geld liever in onze eigen zak. " Ik heb uiteindelijk wel een röntgenfoto los gekregen via de huisarts waarop geringe tot milde scoliose in de rug is waargenomen en bij de nek zagen ze een rechte lijn in plaats van een curve. In de volksmond wordt dit ook wel een "militaire" nek genoemd.

Nu wil ik op eigen initiatief (en helaas ook kosten) een mri scan laten maken via private scan (met klinieken verspreid in Duitsland) of Prescan (een kliniek in Baarn). Voor mij is de kliniek in Baarn praktischer, maar als ik een mri scan laat maken wil wel meteen bij de beste gaan.Heeft iemand ervaring (al dan niet van horen zeggen) met 1 van de 2 ? En wat raden jullie me eventueel aan?

Hartelijke groet,

Lise