Pijn onderkant borst/rib

Ik ben 31 dec geopereerd aan een borstverkleining, heb aan de operatiewonden bijna geen pijn.
Afgelopen zondag, 5 jan begonnen de klachten.
Onder de rechterborst, ruim 2 cm onder de wond vage zeurende pijn. Woensdag 8 jan moest ik hard niezen en sinds die tijd is de pijn ondraaglijk.
Ik kan bijna helemaal niks. Het enigste wanneer het niet pijn doet, is als ik op m'n rug lig. Lopen is enorm pijnlijk, beweging van het bovenlichaam is zo enorm pijnlijk dat ik er raar van wordt.
Contact gehad met het ziekenhuis maar zij zien geen verband met de operatie, wonden zien er ook keurig uit.
Wat kan dit zijn, en hoe kan ik de pijn wat verlichten. Kom nu helemaal niet uit bed

Re: Pijn onderkant borst/rib

Voel je de pijn in een lijn tussen je borstbeen,onder je borst door, richting je schouderblad?
Dan zou je naar een fysio/manueeltherapeut kunnen gaan om de kijken of je ribben "goed staan".
Een vastzittende of uit het lood staande rib kan voor enorme zenuwpijn zorgen.

Elise schreef:
13 jan 2025, 09:38
Voel je de pijn in een lijn tussen je borstbeen,onder je borst door, richting je schouderblad?
Dan zou je naar een fysio/manueeltherapeut kunnen gaan om de kijken of je ribben "goed staan".
Een vastzittende of uit het lood staande rib kan voor enorme zenuwpijn zorgen.

Nee de pijn loopt vanaf het borstbeen en houd op aan de voorkant, hij loopt niet door naar de schouder.
Ik heb soms het gevoel bij bepaalde bewegingen dat ik vast zit.. dan kan ik niet voor en achteruit. Alleen met plat liggen op de rug heb ik geen last. Nu moet ik morgen op wondcontrole bij de pc, alleen geen idee hoe ik in de auto kom. Kan ik het fixeren?
Kunnen ze zoiets ook zien op een röntgenfoto? Want dan ga ik dat vragen

Alvast bedankt

Ik zou je vragen daar ter plekke stellen.
De verpleegkundige kan ze dan zelf beantwoorden of met een arts overleggen.
Vraag ook of het mogelijk is of er misschien litteken weefsel op een zenuw kan drukken en wanneer je, ivm de wond ,naar een fysiotherapeut zou mogen gaan .
Je ribben kunnen ook vast zitten zonder dat het helemaal doorstraalt naar de schouder.