Dank! Ga het zeker volgende keer vragen.. Ik had MRI EN PETSCAN , kwamen ontstekingen uit dus waarschijnlijk spierreuma waar ik voor behandeld wordt maar pijn in billen en achterbenen horen niet bij spierreuma.. Ze denken dus piriformis en tussen L4 en L5 was ook nog iets te zien dus gaat ze ook nog prik zetten. Voel me een proefkonijn daarom deze vraag want ben totaal invalide door de brandende m stekende pijn .Elise schreef: ↑28 nov 2024, 13:51Vraag dan eens bij je arts na of kijk in je dossier wat er wel is gebruikt en met welk doel.
Want lidocaine is een kort werkend verdovingsmiddel wat alleen gebruikt wordt als pijnstiller bij/samen met een ander middel of als proefprik zonder verdere toevoeging van een ander middel.
Omdat het maar zeer kort (hooguit enkele uren of korter) de pijn verlicht.
Is er verder onderzoek gedaan, bijvoorbeeld een mri, om iets als een hernia uit te sluiten?
Iemand kan jou klacht wel herkennen, maar jij weet dan nog niet wat bij jou de oorzaak is, daarvoor ben je verder onderzoek nodig.
Re: piriformis syndroom
#62Dan zijn de prikken dus toch bedoeld om te kunnen diagnosticeren waar je pijnklachten vandaan komen.
Dat is bij lastig verklaarbare pijn een normale gang van zaken, dus geen proefkonijn😉
Als de prik effect heeft, dan weten de artsen dat daar een probleem zit, doet de prik niks, kan men uitsluiten dat het daar vandaan komt.
Dat is bij lastig verklaarbare pijn een normale gang van zaken, dus geen proefkonijn😉
Als de prik effect heeft, dan weten de artsen dat daar een probleem zit, doet de prik niks, kan men uitsluiten dat het daar vandaan komt.
Re: piriformis syndroom
#63Spierreuma zit toch juist ook in het bekkengebied? Dan lijkt bilpijn mij toch niet vreemd daarbij..? Als er ontsteking zit en daar in dat gebied irriteert..