Niet verder buigen dan 90 graden!!
De hechtingen in de knie moeten eerst herstellen en de meniscus weer vast zetten. Verder buigen geeft veel meer druk op de meniscus. Littekenweefsel kan daarna wel weer aangepakt worden. Een meniscus die verder scheurt niet.
En ja littekenweefsel wil je liever echt niet, dus begrijp de inzet wel. Maar nu in deze fase is de meniscus meer prioriteit.
Re: Laterale Meniscus
#22Dank voor de snelle reactie!
Moet ik mij zorgen maken over de hechtingen? Kunnen ze door 3 x doorbuigen naar 95 graden zijn geknapt? De eerst twee week na mijn operatie heb ik ook proberen te lopen zonder krukken, op advies fysio.
Ik hoop dat de meniscus hierdoor niet weer kapot is. Ik lees hier op forum dat je vooral de eerste 6 weken krukken moet gebruiken.
Hoelang is het normaal om pijn en een dikke knie te hebben na een meniscus hechting en weghalen littekenweefsel?
Moet ik mij zorgen maken over de hechtingen? Kunnen ze door 3 x doorbuigen naar 95 graden zijn geknapt? De eerst twee week na mijn operatie heb ik ook proberen te lopen zonder krukken, op advies fysio.
Ik hoop dat de meniscus hierdoor niet weer kapot is. Ik lees hier op forum dat je vooral de eerste 6 weken krukken moet gebruiken.
Hoelang is het normaal om pijn en een dikke knie te hebben na een meniscus hechting en weghalen littekenweefsel?