Pijn na gebruik fitness halters (n.a.v. liesbreukoperatie)

#1
Een jaar of 15 heb ik een liesbreukoperatie ondergaan en ik ondervind pijn in de liestreek bij inspanning. Waarschijnlijk is een zenuw klem komen te zitten als gevolg van een liesbreukoperatie. De pijn komt boven als ik fitness gewichten (halters tot 5 kg) heb gebruikt. (Verdere inspanning zoals belasten/opbeuren etc. doe ik niet.) De pijn is voelbaar bij het op de buik slapen. Verder over het algemeen geen last, ook niet overdag bij normaal functioneren. Mijn vraag is hoe ik toch de fitness met halters kan beoefenen zonder het veroorzaken van de pijn. Dank u.

Re: Pijn na gebruik fitness halters (n.a.v. liesbreukoperatie)

#4
Beste Bart,

ik bedoel meer wat voor oefeningen? Of krijg je al klachten bij de dumbells tillen uit het rek? Krijg je bij alle kracht oefeningen last of alleen als je buikspieren aanspant? Als een zenuw bekneld zit, moet je ook uitstraling en andere klachten hebben dan alleen pijn.
In de lies komen de buikspieren en liesspieren bij elkaar en zitten nog vele andere structuren die klachten kunnen geven. Daarbij kan de oorzaak ook nog in het heupgewricht liggen.