Hoi,
Ik ben Pim (36, m) en ik ben op 8 juni 2024 van de trap gevallen en op mijn boven rug terechtgekomen en naar beneden gegleden.
Eerste pijn was schaafwonden op diverse plekken zoals beide polsen en onderbenen.
Ik was ook 1 seconden buiten bewustzijn geweest en heb mogelijk ook mijn nek verrekt.
Na een dag of 2 kreeg ik ook last van een soort piep in mijn rechteroor welke ik behoorlijk verontrustend vond.
Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft röntgenfoto's van boven rug en onderrug gemaakt en die waren beide in orde.
Bij de KNO geweest voor suizen. Geen gehoorverlies, zelfs een perfect gehoord. Maar nog wel een soort oud beeldbuis geluid met name in rechteroor. Dit lijkt overigens nu wel afgenomen te zijn na al die tijd en komt wat heviger terug bij een stijve nek.
De pijn waar ik het meest mee zit is de knoop in mijn rug rond de T4 wervel. Deze is diep en stekend als ik er op druk of tegen zit zoals in een stoel, autorijden of op lig.
Het gekke is dat deze pijn nagenoeg verdwijnt als ik loop. Zodra ik ga zitten is ie er weer.
Als ik hem los masseer krijg ik hem eventjes los maar dan krijg ik zenuwpijn in beide onderarmen en handen. Ik vind dit heel vreemd.
Ook de fysio heeft al regelmatig gemasseerd en ook hier en daar gemanipuleerd maar lijkt allemaal niet te helpen en soms erger te worden.
Ik was bang voor een disk probleem, maar de dokter en fysio zeiden dat dat het niet kon zijn en je er dan veel erger aan toe zou zijn.
Na zoeken op google en chatgpt kom ik het T4 syndroom en carpal tunnelsyndroom tegen die je ook van een dergelijke val kan krijgen.
De afgelopen dag ben ik begonnen met een foamroller waarmee ik goed mijn rug kan los maken maar is mogelijk nog iets te aggressief omdat dit de zenuwen irriteert rond de t4.
Zijn er mensen met ervaring rondom T4 pijn en hardnekkige spierknopen in de bovenrug?
Alvast bedankt
Re: Val van trap op bovenrug
#3Ik ben 1.5 jaar geleden thuis van de trap gevallen. Had veel pijn in de rechter schouder.
Inmiddels fysio en een cortisode prik gehad. Echter ik heb nog steeds veel last vooral
in bed en veel tintelingen en zenuw pijntjes op meedere plekken in mijn lichaam.
Gaarne jullie ervaringen alvast bedankt.
Inmiddels fysio en een cortisode prik gehad. Echter ik heb nog steeds veel last vooral
in bed en veel tintelingen en zenuw pijntjes op meedere plekken in mijn lichaam.
Gaarne jullie ervaringen alvast bedankt.