Ik heb me op woensdag 3 juli laten steriliseren middels de no-scalpel methode (1 sneetje). Sinds die tijd heb ik klachten / last aan beide liezen. De klachten zijn de afgelopen verergert zonder iets actiefs te doen, dus zonder echte trigger.
Het zijn pijnklachten die niet continue aanwezig zijn en ook doortrekken naar de bovenkant bovenbeen en ook door mijn been heen in zowel rust als beweging en zijn dus aanwezig in beide liezen. Het wisselt heel erg, de ene keer meer links en de andere keer meer rechts.
Inmiddels ben ik een zoektocht gestart om te achterhalen wat er aan de hand is. Zo kwam ik ook bij jou uit. De stappen die ik al ondernomen heb zijn:
1). Contact met de huisarts die de sterilisatie heeft uitgevoerd. Hij herkent deze klachten iet en heeft het nog nooit eerder meegemaakt. Hij vermoedde een liesbreuk en heeft me doorgestuurd naar een liespoli in het ziekenhuis. Hij heeft daarnaast geconstateerd dat mijn ballen en balzak niet gevoelig zijn.
2). Op basis van de voorzichtige diagnose liesbreuk ben ik zelf bij BioHernia (Dhr Koch) uitgekomen. Ik ben bij hem op consult geweest en hij heeft aangegeven dat er geen liesbreuk zit, mogelijk een heel kleintje, maar dat is niet de veroorzaker van mijn klachten. Hij benoemde irritatie van de lieszenuw / lieskanaal en heeft mij core stability oefeningen meegegeven.
3). Inmiddels ben ik ook op de liespoli geweest en daar kreeg ik een soortgelijke diagnose, geen liesbreuk (die doen geen pijn), voor de zekerheid wel een echo om een liesbreuk 100% uit te sluiten. Deze staat nog gepland. Komt daar niets uit dan word ik doorgestuurd naar een uroloog.
Kortom nog veel onduidelijkheid. Ik ben heel erg op zoek naar een diagnose, danwel een oplossing om hier mee aan de slag te gaan. Ik ben een fervent sporter.
Wellicht zijn hier handvatten te vinden. Bedankt
Re: Liespijn beide benen
#2Beste GGA,
Wat ontzettend vervelend vooral. Liespijn kan ook vanuit de bekkenbodem komen, dit is een spiergroep gelegen in het bekken. Die door pijn kan gaan verkrampen en uitstralende pijn de liezen kan geven.
Om dit te laten onderzoeken zal ik een afspraak maken bij een bekkenfysiotherapeut die kan jouw hierin het beste begeleiden. Dit kan redelijk eenvoudig behandeld worden.
Succes
Wat ontzettend vervelend vooral. Liespijn kan ook vanuit de bekkenbodem komen, dit is een spiergroep gelegen in het bekken. Die door pijn kan gaan verkrampen en uitstralende pijn de liezen kan geven.
Om dit te laten onderzoeken zal ik een afspraak maken bij een bekkenfysiotherapeut die kan jouw hierin het beste begeleiden. Dit kan redelijk eenvoudig behandeld worden.
Succes