Sinds enige tijd heb ik last van eenzijdige duizeligheid en het gevoel dat mijn hoofd naar rechts wordt getrokken door mijn nek. Ik merk dat de spieren aan de rechterkant van mijn nek veel strakker aanvoelen dan aan de linkerkant, waar ik geen klachten heb.
Ik heb nu een paar vragen: Kan dit door mijn nek komen? Zijn er oefeningen die hierbij kunnen helpen? Wat zou de oorzaak kunnen zijn van de duizeligheid? Komt dit door de spanning in mijn nek, of is er een andere reden?
Re: Duizelig / schuin hoofd.
#2Hou,
Je spieren zouden een oorzaak kunnen zijn.
Maar via een forum kun je (mag je) dat niet vaststellen.
Ga naar een fysiotherapeut of je huisarts en laat onderzoek doen naar de oorzaak.
Dan weet je ook of oefeningen zinvol zijn en welke oefeningen je wel en juist beter niet kunt doen.
Vaak is er eerst een "hands on" behandeling door de fysio nodig om de spieren los te maken, voor je kunt gaan oefenen.
Iets wat strak staat of overbelast is moet je niet nog meer belasten,maar juist eerst ontspannen.
En als je klachten een andere oorzaak hebben, weet je helemaal niet of oefeningen doen een goed idee is.
Groetjes Elise
Je spieren zouden een oorzaak kunnen zijn.
Maar via een forum kun je (mag je) dat niet vaststellen.
Ga naar een fysiotherapeut of je huisarts en laat onderzoek doen naar de oorzaak.
Dan weet je ook of oefeningen zinvol zijn en welke oefeningen je wel en juist beter niet kunt doen.
Vaak is er eerst een "hands on" behandeling door de fysio nodig om de spieren los te maken, voor je kunt gaan oefenen.
Iets wat strak staat of overbelast is moet je niet nog meer belasten,maar juist eerst ontspannen.
En als je klachten een andere oorzaak hebben, weet je helemaal niet of oefeningen doen een goed idee is.
Groetjes Elise