Graag zou ik advies willen omtrent een probleem dat al is begonnen in mijn kindertijd. Als kind liep ik namelijk altijd op mijn tenen. In mijn puberteit werd dit aangepakt met kinesitherapie, waardoor ik nu nipt plat kan staan, zij het met enige moeite. Dit heeft er echter nooit voor gezorgd dat ik ontspannen op blote voeten met mijn platte voeten op de grond kan staan. Dit was jarenlang geen probleem, maar nu, op 37-jarige leeftijd, krijg ik steeds meer last van allerlei kwaaltjes. Zo heb ik in drie jaar tijd twee keer een scheur in mijn kuitspier gehad, heb ik al enkele jaren last van het piriformissyndroom en krijg ik vaker last van mijn rug.
Twee jaar geleden ben ik op aanraden van de kinesist (vanwege het piriformissyndroom) naar een podoloog gegaan. Zij heeft steunzolen gemaakt en vertelde mij dat de verminderde mobiliteit van mijn enkels komt doordat de tibia niet voldoende in het bovenste spronggewricht kan bewegen. Mijn vraag is nu: komt dit voort uit de verminderde mobiliteit in mijn enkels of staat dit hiervan los? En zijn hier oplossingen voor?
Re: Gevolgen tenen lopen
#2Beste,
Oei dit is een groot probleem inderdaad. Ik zal hiermee naar een orthopeed gaan, om te laten bepalen wat nog mogelijk is in je gewrichten. En deze jouw het advies laten geven wat raadzaam is om nu te doen. Dit is een complex probleem. Dus laat je goed adviseren.
Succes ermee
Oei dit is een groot probleem inderdaad. Ik zal hiermee naar een orthopeed gaan, om te laten bepalen wat nog mogelijk is in je gewrichten. En deze jouw het advies laten geven wat raadzaam is om nu te doen. Dit is een complex probleem. Dus laat je goed adviseren.
Succes ermee