verdoofd en slaapgevoel in de voet

#1
Ik ben naar de huisarts gegaan vanwege pijn die begon in de voet en daarna de kuit en daarna de achterbovenbeen en tot in de bil ging na een week tijd.
tevens heb ik een verdoofd en tintel gevoel in de helft van mijn voet.
De huisarts zei dat ik bindweefselontsteking had en heb daar therapie voor gehad.
Al zegt mijn therapeut dat het mijn pezen zijn.
de pijn is al heel wat minder, maar het verdoofde en tintel gevoel in mijn voet blijft hetzelfde.
Nu heb ik aan beide handen carpal tunnel syndroom gehad en nu was mijn vraag of dit ook in de voet kan zitten en wat er aan gedaan kan worden.
Mijn huisarts is op vakantie en daar kan ik nu dus even niet heen.

Re: verdoofd en slaapgevoel in de voet

#2
Beste Gast,

Wat vervelend. Tintelingen wil altijd zeggen dat er een zenuw beknelt/ geïrriteerd is. Als zelfs het bovenbeen mee doet komt het vermoedelijk uit je rug. In de voet heb je ook zoiets als het carpaal tunnelsyndroom, maar dan noemen ze het tarsaal tunnelsyndroom https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... l-syndroom. Maar dat geeft geen uitstraling naar de kuit en het bovenbeen.

Succes!

Re: verdoofd en slaapgevoel in de voet

#3
dus als ik het goed begrijp komt de klacht waarschijnlijk vanuit mijn rug.
bij een tarsaal tunnel syndroom heb je alleen last van de voet.
dan blijf ik het toch vreemd vinden dat ik de klachten in mijn voet blijf houden en de pijnklachten in mijn been zo goed als weg zijn.
kan het een combinatie zijn van de 2 dingen en mijn rug en mijn voet?

Re: verdoofd en slaapgevoel in de voet

#4
Beste Gast,

Ja het kan ook zeker een combinatie zijn. Maar het is ook zo dat de pijn/ tintelingen in de voet het langste aanwezig blijven als de oorzaak alleen je rug is. Doordat de voet eigenlijk het zenuw uiteinde is van de grote beenzenuw, blijft dit het langste klachten geven. Dus laat goed uitzoeken waar nu het probleem van je voet vandaan komt. Een zenuw kan op verschillende punten geïrriteerd zijn. Om de oorzaak aan te pakken heb je deze locatie wel nodig.

Succes