Jaar na fractuur nog pijn in voet

#1
Hi!

In maart vorig jaar ben ik van de zolder trap gevallen waarbij mijn voet nog ter hoogte van mn hoofd tussen de trap zat. Ik heb mijn voet toen uit die positie gehaald maar voelde dat het niet goed zat. Het werd ook snel flink dik. De huisarts heeft me naar het ziekenhuis gestuurd voor fotos maar daar zagen ze niks op.

De pijn was echt heftig maar omdat ze niks hadden gezien dacht ik dat het alleen verstuikt was. Ik kon alleen absoluut niet op mn voet staan. Na het lopen met krukken ben ik vrij snel bij de fysio gekomen en die dacht aan ingescheurde banden en heeft mijn voet getaped. Day gaf wat steun maar dat was het ook. Ik heb een jaar lang bij de fysio gelopen omdat het heel lang duurde voordat ik er weer op kon staan maar nog altijd met pijn. Elke week weer fysio maar het haalde niet zo veel uit.
Een jaar later ben ik weer naar de huisarts gegaan en die verwees mij weer naar het ziekenhuis.
Op de mri bleek dat ik wel degelijk een fractuur had aan de voorkant van mijn hielbeen, vlak onder mijn sprongbeen. En in heb ik beenmergoedeem en nog vocht in mijn voet.

Ik loop nu al 4 weken met een airwalker maar zodra die uit is om te douchen of naar bed te gaan voel ik de pijn in mijn voet weer.
Over 3 weken krijg ik een injectie tegen de pijn en ook ontstekingsremmend.

Ik hoop zo dat dit zal helpen tegen de pijn.

Heeft iemand ervaring met beenmergoedeem en een injectie daarbij?

Re: Jaar na fractuur nog pijn in voet

#2
Ik heb ook een injectie (Kenacort met Lidocaïne) gehad in mijn enkel.
Die werkt niet helemaal zoals jij het beschrijft, het is een langdurige ontstekingsremmer, de pijnstiller werkt maar een paar uur,die is alleen om de pijn van de injectie te verminderen.
En om te kijken of de pijn idd veroorzaakt wordt op de plek de injectie gezet wordt.
Tegen het beenmergoedeem zelf is de injectie ook niet echt, hij wordt niet in het aangetaste bot gezet,maar in de weke delen tussen of rond het bot. Met de bedoeling daar rust te brengen en eventueel aanwezige ontstekingsreacties op te lossen. Zodat het vocht in je voet vermindert en minder pijnklachten geeft.
Tegen het beenmergoedeem zelf helpt helaas alleen rust en heel veel geduld.
Groetjes Elise

Re: Jaar na fractuur nog pijn in voet

#3
Wat vervelend dat de breuk niet eerder is gezien. Ik heb 5 maanden geleden een trimalleolaire enkelbreuk opgelopen na een val van de trap (sprongbeen, kuitbeen en scheenbeen) en vocht in de voet na een breuk kan heel lang aanhouden, na een jaar is het nog normaal. Waarschijnlijk zijn bij mij ook bamden ingescheurd of afgescheurd en hier kan je ook heel lang last van hebben. Ik heb 2 mnd gips gehad en ben geopereerd. Mijn voet en onderbeen zijn ook nog behoorlijk dik en ik heb nog best veel beperkingen. Is de breuk wel mooi geheeld? Kunnen ze niet verklaren waar de pijn vandaan komt?

Re: Jaar na fractuur nog pijn in voet

#4
Hoi Saskia,

Wat ontzettend vervelend van je enkel en dat er toendertijd geen juiste diagnose gesteld is. Alleen daar schiet je nu niets mee op. Een injectie is heel verschillend, afhankelijk wat ze inspuiten, waar en door wie. Maar het doet niets voor het beenmergoedeem. Dit moet zoals Elise zei door rust beter worden en kan heel langduren. Vooral in de enkel.
Het is wel enorm belangrijk dat dit zo goed mogelijk hersteld.

Ik denk dat je in het ziekenhuis nu op het juiste adres bent, en stel daar al je vragen. Schrijf ze nu op, en neem het papiertje gewoon mee. Ook hoe het ervoor staat met je breuk, de genezing en wat je mag verwachten van het herstel. Zodat je een eerlijke prognose hebt.

Succes
cron