klapvoet na hernia

#1
Beste forummensen.
Na een hernia, in januari 2023, heb ik een klapvoet. Dit gaat niet meer over want het is nu al 1,5 jaar en geen enkele verbetering. Ik vind het vreemd dat er zo weinig aan t doen lijkt te zijn. Ik heb contact gezocht met de kliniek in Leeuwarden waar ze wel operaties doen bij klapvoet maar dat dekt mijn verzekering helaas niet. Nu heb ik sinds kort een orthese, Zijn hier ervaringen mee? het zit niet lekker, als in m in mijn schoen doe, dan schuurt mijn hiel tegen de achterkant van mijn schoen dus kun je wachten op een opengeschaafde hiel . Ik vind ook dat men kort door de bocht gaat bij het 'aanmeten'' van de orthese, huppekee, doe maar een 'confectie'modelletje, ophalen, even passen en zoek het verder maar uit.
Ik ben benieuwd naar ervaringen

Re: klapvoet na hernia

#2
Hoi,

Ik heb na een hernia een gedeeltelijke klapvoet overgehouden.
Daardoor heb ik inmiddels ook mijn enkel "gesloopt" door het vele struikelen en verstappen.
Ik heb daarvoor een enkelbrace met "foot up" aanpassing, een evo orthese geeft mijn enkel te weinig steun en ik vond hem idd zeer oncomfortabel zitten.
Waar ben jij geweest voor je evo? Want ik heb gelukkig wel een orthopedisch instrumentenmaker die super goed meedenkt en allerlei dingen uitprobeert of zelf in elkaar flanst, als confectie werk geen optie is.
Groetjes Elise