Binnenste knieband

#1
Hallo,

Twee dagen geleden waren we tijdens het kickboksen trap oefeningen aan het doen. Mijn collega gaf mij een trap aan de buitenkant van mijn linkerknie. Dat deed niet direct pijn.
Nadat ik thuis kwam kreeg ik in een keer last aan de binnenkant van de binnenkant van mijn knie. Soms een pijnscheut bij een verdraaiing, vooral wanneer ik in bed wil draaien met mijn lichaam.
Knie is niet opgezwollen, heb hem wel gekoeld.
Wanneer ik sochtends wakker word, zie je een rode vlek aan de binnenkant van mijn knie, zodra ik mijn knie weer beweeg verdwijnt deze weer.
Lopen gaat wel maar moeizaam. Lijkt erop dat de binnenste knieband een beetje verrekt is, klopt dit?

Alvast bedankt groeten

Re: Binnenste knieband

#2
Je kunt er beter een fysio "live" naar laten kijken, tenminste, dat zou ik doen.
Die kan na onderzoek beter bepalen of er alleen bandjes verrekt zijn of dat er meer schade is en verder onderzoek verstandig is.
Voor jij uit gaat van een verrekt bandje en daar je beleid op aanpast en ondertussen met bijvoorbeeld een kapotte meniscus rondloopt of een scheur in één van je banden.
Ik loop nu al een aantal jaar met een volledig kapotte enkel,omdat de huisarts in Corona tijd ongezien advies gaf op basis van een paar verrekte bandjes.
Don't be like me......
cron