Popliteus pijn/ knieholte

#1
Goedemiddag, ik heb sinds 2/3 weken last van mijn knieholte (denk popliteus) ben bij de fysio geweest en moest alle activiteiten stop leggen (bijvoorbeld hardlopen etc) en focussen op kracht oefeningen mbt sterker maken spieren rondom de knie.. nou ben ik 3 x bij de fysio geweest en doe ik netjes de oefeningen etc.. alleen word het maar niet beter.. ik heb ook wat gelezen over plantaris hypertonie.. heeft iemand enige idee hoe dit alles te verhelpen? Heb het idee dat de fysio ook niet echt een idee heeft..🙈

Ik denk dat het de popliteus maar dat is een aaname hij heeft geen duidelijk spier benoemd.

Ik ben 19 en sporte zo’n 4x kracht in de week en 2/3x hardlopen en af en toe een hike van 10/20km.

Na het advies van de fysio ben ik compleet gestopt met al die activiteiten (los van kracht training) .. ik merk dat als ik thuis op blote voeten loop het ietjes beter gaat..

Re: Popliteus pijn/ knieholte

#2
Het is wat optimistisch om na 3x fysio al resultaat te verwachten......
Daar kan wel een tijdje overheen gaan hoor.
Bespreek met je fysio dat jij denkt dat het niet snel genoeg gaat en vraag hem uit te leggen wat hij denkt dat er precies aan de hand is en op wat voor termijn hij denkt dat je verbetering zou moeten merken.
Dat werkt beter dan de kundigheid van je fysio op een forum in twijfel trekken.
Dan kun je nog beter een second opinion vragen bij een andere fysiotherapeut, die dan na onderzoek van je knie zijn of haar mening er over geeft.
cron