Enkelbanden/weber A en spierpijnen

#1
Beste forumlezers,
Eind december ben ik in een kuiltje gestapt. Mijn enkel maakte vreemde beweging, ik hoorde wat gekraak. Kon een paar minuten niet lopen, viel ook bijna flauw, en toen ging het wel weer. Enkel wel dik en alle kleuren vd regenboog (binnen- en buitenkant) Ging bijna met vakantie, dus via huisarts naar zkh. Daar bleek weber A breukje (de banden zijn dan sterker dan het bot, zei orthopeed). Kreeg veterbrace en moest vooral lopen. Dat heb ik dus ook gedaan. Ik had geen pijn en bij instructie stond ‘op geleide van pijn’ dus dacht dat ik alles wel kon doen. Na twee weken naar fysio, die zei dat ik rust moest nemen. Dus toch maar enkel omhoog.
Nu vier maanden later af en toe scherpe steek in enkel, voet naar achter op grond leggen is lastig/pijnlijk (yoga), soms zelfs wat last van knie (beide kanten)… heb ik het verpest door teveel te doen? Of is dit hersteltijd?
Heb zoveel rare pijnen de laatste tijd (kan soms zonder activiteit zo’n spierpijn hebben dat ik nauwelijks kan lopen), dat ik mezelf kwijt ben. Ik weet gewoon niet waar dit vandaan komt, herken het niet bij mezelf. Ja, misschien de overgang, maar maakt me heel onzeker.

Re: Enkelbanden/weber A en spierpijnen

#2
Ik om te beginnen terug naar de fysio gaan.
Die kan door onderzoek al kijken of er iets is wat met een echo of mri nader bekeken zou moeten worden en of een verwijzing naar een orthopeed verstandig is.
Vraag ook naar het kopje van de fibula te kijken, dat kan voor pijn in de knie zorgen als dat verschoven is, dat komt vaak voor bij een enkelverzwikking.
Loop er in elk geval niet mee door zonder te weten wat het is, je kunt veel in een enkel blijvend kapot maken,kan ik uit ervaring zeggen......
Groetjes Elise