Re: Constant kippenvel / koude rillingen

#31
Hallo beste mensen.

Ik heb nu sinds een paar dagen bijna constant kippenvel / tinteling op mijn beide armen. Voel me daarnaast futloos. Ben pas gedotterd en ze hebben Stents geplaatst, maar dat is nu bijna een week geleden. Slik wel veel medicijnen voor oa Cholesterol en bloedverdunners. Maar ik voel me niet happy ermee. Misschien iemand dezelfde symptomen heeft en iets meer weet ??. Ben geen dokter loper maar zal anders toch maar gaan bellen, dit is niet leuk meer zo. Alvast bedankt : Antoon

Re: Constant kippenvel / koude rillingen

#32
2023 7 Sept. Buiten 32°C in Frankrijk.
Al enige weken constant koude rillingen en heel veel jeuk op het lichaam.
Af en toe beslaat mijn leesbril van de hitte van mijn gezicht.
Kan zijn dat het warmte regulatie centrum in onze hersenen niet meer zo goed reguleert door de hitte of een andere oorzaak.
In mijn geval houd ik het op te veel zon op mijn hoofd gehad. Ze noemen dat zonneslag en advies is om in de schaduw/koelte te blijven.

Re: Constant kippenvel / koude rillingen

#33
Ik heb kippenvel en koude rillingen als ik te veel histamine in mijn lichaam heb. Ik slik dan een hooikoortspilletje(anthistaminicum).
Als ik jou was, zou ik dat een keer proberen of met de huisarts overleggen. Mocht het hooikoortspilletje helpen, dan zou ik me eens heel goed inlezen over histamineproblematiek. Je kan je dieet aanpassen, je kan pilletjes via internet bestellen die je bij elke maaltijd inneemt die histamine in je darmen helpen afbreken(Intoleran) en je kan dus hooikoortspilletjes nemen(even overleg met huisarts voor de zekerheid).
Er is best veel informatie te vinden over histamineproblematiek op internet.

Ik heb zelf geen pijnen die uitstralen, maar het kippenvel herken ik wel. Ik drink nauwelijks wijn of bier meer, want ik krijg al koude rillingen als ik aan rode wijn denk! Haha!

Succes!