Re: Krachtverlies been

#3
Suboptimaal aanspannen voet (zowel heffers als buigers) DD centraal, functioneel kwam uit het onderzoek.

Ik kan 1 been niet hoog optillen, weinig tot geen kracht alsof het been er soms niet is bij hoort, ongecontroleerde bewegingen af en toe.
Gekomen na val daarna erop gestaan moest van de fysio terwijl het been sliep een dag later zat er een ei op mijn enkel.
Been heeft lang niks gedaan weinig tot geen beweging.
Emg gehad kwam niks uit.
Wel aandoening centraal zenuwstelsel pots en hoogstwaarschijnlijk me/cvs.

Ik krijg nog fysio binnenkort tot die tijd wil ik zelf aan de slag stil staan is achteruitgang.
Zijn er oefening die ik kan doen?

Re: Krachtverlies been

#4
Hoi Leah,

Oefeningen geven is lastig. Je voet uberhaupt proberen te bewegen (in zit, lig) is al een goede oefening als hier spierkracht verlies in zit.

Daarnaast
Pots is een probleem van het hart, dit heeft niets te maken met spierkrachtverlies in je been. Vooral hartslag problemen bij het opstaan (duizelig voelen etc.)
en ME/ CVS is ook een algehele diagnose die niet direct een verklaring geeft voor krachtverlies. Pots en ME/CVS heeft wel invloed op het herstel vermogen.

Hoe ben je gevallen? Was toendertijd vooral een enkel/voet probleem of je gehele been?

Hoe zijn de klachten ontstaan? Sliep je hele been of alleen je onderbeen?

Re: Krachtverlies been

#5
Hallo

Vorig jaar uit bed gevallen lag op de grond toen ik bij kwam.
Daarna kon ik niet plassen en wilde mijn been niet.
Ik moest erop staan van de arts en gaf aan mijn been slaapt ik werd gedwongen.
Dag later groot ei op mijn enkel zo groot als een tennisbal druk verband erom heen.
Vermoeden dat hij verzwikt is tijdens het staan doordat mijn been sliep dit nier gevoeld.
Daarna poos plat gelegen.
Nu op dit moment voelt mijn been wat ik voel zwaar aan, bovenste deel voelt strak onder de knie aansturen erg lastig denk dat daar het grootste probleem ook zit.
Alsof hij uit mijn systeem is lastig uit te leggen.
Hij doet ook niet wat ik wil en soms ineens doet het been rare spastische bewegeningen.
Wel een nekhernia staat er los van volgens mij.
En een oud scheurtje in de onderrug doorgemaakt scheurtje staat er in mijn verslag.

Kleine oefeningen probeer ik zeker

Bedankt voor het meedenken heel fijn