Re: Revalidatie na voorste kruisband operatie

Ik ben 4 weken geleden geopereerd en ik kan m'n been goed strekken en buigen begint nu goed te komen tenminste 90 graden.
In het begin viel mij de operatie mee naar nu heb ik heel veel pijn in m'n knie en ik heb een zwaar gevoel in mijn knie. De pijn is net alsof iemand een mes in mijn been duwt en zenuwpijn. Ik heb chronisch oedeem en mijn been is nog goed gezwollen. Mijn onderbeen is nog steeds pijnlijk de knie van de buitenkant weer niet. Het litteken is voor 80 % gevoelloos. De fysio volgt het boekje van het ziekenhuis maar ik ben geen 18 meer en ook geen sportvrouw. Ik kan een paar uurtjes met 1 kruk lopen binnen maar dan loop ik wederom alsof ik net geopereerd ben. Nu begint de fysio met de squat tegen de muur 3x per dag en volgende week op de hometrainer . Ik weet nu niet of ik contact met de arts op moet nemen.

Hi

Ik ben half december geopereerd, nieuwe kruisband gekregen en ik had een klein scheurtje in m’n meniscus die is verholpen. Op het begin de normale pijn maar ben snel bij de fysio begonnen 2x per week kracht opbouwen, na 2 maand ben ik naar 3x per week fysio gegaan, dit gaat op zich goed. Ik zit nu iets over 5 maand en mag deze week het veld op om wat simpele loopoefeningen te doen en wat oefeningen met de bal, niks spannends hoor (ik voetbal). Nu heb ik nog een tweetal issues waar ik tegen aan loop, hebben meer mensen hier last van en is dit normaal?
1. Bij het strekken knakt mijn knie 3 of 4 keer, dit is elke x het geval als ik strek, het doet verder geen pijn maar het is wel heel vervelend. Een beetje dezelfde knak als je je vingers knakt, zo’n gevoel en geluid moet je aan denken.
2. Strekken gaat prima, ik heb alleen nog steeds moeite met buigen, ik kom ongeveer tot dezelfde buiging, maar als ik bijvoorbeeld op m’n knieën ga zitten heb ik wel heel erg pijn, of door m’n hurken ga. Ik kan me voorstellen dat als ik bijvoorbeeld een sliding maak straks als het weer mag, dit heel zeer gaat doen. Is deze pijn normaal en gaat dit nog weg?

Hi ,

Mijn vriend is 6 weken geleden geopereerd aan zijn voorste kruisband, alleen ik vind dat er totaal geen enkele verbetering te zien is. Hij kan absoluut niet zonder krukken lopen en kan vrij weinig. Momenteel begin ik mij echt te ergeren aan de laksheid van zijn fysiotherapeute. In mijn beleving zou er allang naar gekeken moeten worden waarom er geen enkele verbetering of voorruitgang in zijn proces zit.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening of dat er misschien ook meerdere mensen zijn die hetzelfde hebben. Mij lijkt het persoonlijk niet goed en ik heb dan ook meerder malen aangedrongen of hij contact wilde opnemen met de arts. Hij weigert dit allemaal om te doen.

Alvast heel erg bedankt!