Hamstring gescheurd

#1
Hoi,

Was een uurtje terug aan het deadliften toen ik bij de 3e rep bij het neerzetten een soort van knak aan de achterkant van m'n rechterbeen voelde. Wist meteen, dit is niet ok, kon niet verder met trainen.
Zonet even gegoogled en bij spierscheuring bij de hamstring zou dit gevoel(knak) wel vaker voorkomen. Toch twijfel ik aan de diagnose van onze Dr. Google. Mede omdat ik bijna pijnloos kan lopen.

Summary:
- kniebuiging/squat: behoorlijk pijn
- drukken op de plek: vrijwel geen pijn
- zitten: beetje zeurderige pijn
- trap lopen naar beneden: geen pijn
- trap naar boven: behoorlijk pijn
- volgens m'n vrouw geen zwelling oid
- met m'n been naar achteren schoppen: beetje pijn
- m'n rechterbeen stretchen: geen pijn

Baal hier behoorlijk van vooral omdat ik m'n dochtertje had beloofd om een fietstocht te doen morgen en ze heeft hier weken naar uitgekeken. Mede omdat ik veel werk en nu eindelijk eens vakantie heb, wil haar zeker niet teleurstellen.
Pijn kan ik meestal wel verbijten, maar ben bang dat als er een scheur inzit dat ik de boel ga verergeren en midden in de fietstocht niet meer verder kan.

Zou het een spierscheuring kunnen zijn en is het verstandig om morgen te fietsen??

Re: Hamstring gescheurd

#2
Beste,

wat vervelend om te horen. Wellicht heb je inmiddels actie ondernomen door de pijnlijke hamstrings te laten onderzoeken. Anders zou ik je adviseren om de fysiocheck te doen via deze link: https://www.hierhebikpijn.nl/fysiocheck/start
Op deze manier kom je direct meer te weten over je klachten. Je kunt ook direct door naar deze link: https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... ing-letsel Hier vind je meer informatie over acuut hamstrings letsel. Het is moeilijk om op afstand in te schatten of er de spier gescheurd is, het klachtenbeeld kan namelijk heel uiteenlopend zijn. Daarnaast zijn er meerdere gradaties van scheuren, van ernstige verrekking tot deels scheur en volledige scheur. Succes en hopelijk kun je wat met deze informatie.

Mvg