Re: Hallux Valgus

#3
Ik heb een (ernstige) hallux valgus ontwikkeld, gedurende de laatste 30 jaar (ik ben nu 50).
Van de knobbel op zich (is een andere pijn) heb ik niet veel last (soms wel). Terwijl ik al 3 maten grotere schoenen draag heb ik pijn (een soort kramp) aan mijn middelste en een na kleinste tenen. De tweede teen wordt een hamerteen.
Maar aan de onderkant (onder de bal van mijn voet) heb ik ook pijn, zodat ik moeilijk loop. En soms heb ik ook pijn midden in mijn voet.
Ik heb vd podotherapeut al zolen gekregen voor de 'doorgezakte voorvoet'.
De klachten zitten dus op een andere plaats dan 'de knobbel'. En ik vroeg me af of die kramp er toch ook van kwam...

Re: Hallux Valgus

#5
Ik heb te maken met pijn aan de linkerkant van de middenvoet ( rechts) . Dit nadat ik met die voet in een pijnlijk knellende nieuwe schaatsschoen heb gereden. De pijn is gebleven en geeft nu bij lopen een blijvend zeurende pijn. Zelfs in rust op bed speelt die pijn soms op.
Wat daaraan te doen?

Re: Hallux Valgus

#7
geachte,

ik ben gevallen met fiets en kon het eerste moment niet op voet staan. na paar dagen toch naar dokter geweest en moest binnen 14 dagen beter zijn. nadien spoed en foto laten nemen, niets gebroken.10 dagen wachten op spoed hebben ze niet naat men halux valgus gekeken. nu blijkt dat ik wss men halux valgus heb gestoten want van daaruit doet men voet en enkel pijn alsook men onderbeen. wat te doen? pijnmedicatie werkt niet alsook ijs en zalf niet.