Re: Fat-pad atrofie/syndroom

#21
Las in dit draadje ook iemand met voorvoet-klachten en de oefeningen via voorvoettraining of voetentraing. Heb die website vorige week ook gevonden, maar wil eerst wat meer kennis opdoen, omdat ik verschillende zoenswijzen tegenkom.
Met de hierhebikpijn-test kom ik met mijn klachten uit op 77% metatarsalgie. Alleen: ik woon niet in NL, op een eiland zonder fysiotherapeut. Zou graag tips hebben of oefeningen om de komende maanden iets prettiger door te komen (dan ga ik naar NL).
En dingen als: flipflops of juist niet, blote voeten of juist niet, wandelschoenen of juist niet, veel lopen of juist niet…

Re: Fat-pad atrofie/syndroom

#23
Hallo allemaal,
Dank jullie wel voor de reacties op dit forum!
Ik heb net telefonisch contact gehad met Annie.
Dat was heel prettig.

Nu heb ik een vraag aan jullie.
Zouden jullie ook graag ervaringen willen uitwisselen?
De insteek hiervan is om op deze manier meer informatie te krijgen over het Fat Pad syndroom.
Zodat we wellicht kunnen delen wat je eraan kan doen,
Wat je kan verwachten. Of wat er nodig is om antwoord te krijgen hierop.

Ik hoor heel graag terug.
Groetjes Rebecca

Re: Fat-pad atrofie/syndroom

#27
Hallo allen!

Ik heb sterk het vermoeden dat ook ik hier last van heb en probeer me goed in te lezen.
Ik ben onlangs 32 jaar geworden en weeg 55kg. Gezond als een vis al zou een beetje meer beweging geen kwaad kunnen.
Sinds gisteravond voelt het tijdens het lopen alsof er iets op het midden onder mijn voorvoet geplakt zit. Een bultje zeg maar, maar niets te zien. Een vervelend en ongemakkelijk gevoel als ik gewoon sta en hier en daar tintelingen rondom die plek.
Morgen kan ik naar de huisarts al vermoed ik dat een podotherapeut de aangewezen plaats is.

Mag ik jullie vragen naar jullie eerste ervaringen met dit probleem?

Re: Fat-pad atrofie/syndroom

#28
Ook ik heb erge last aan de onderkant van mijn hele voet helaas is bij mij ook het fatpad syndroom vastgesteld heb een staand beroep werk tijdelijk 30 % minder omdat het zo'n pijn doet na een paar uurtjes doet elke stap pijn .
Ik heb ook sinds pas steunzolen en ook de kybun schoenen ze zijn wel duur in aanschaf maar ik kan langer lopen op mijn kybun schoenen dan mijn aangemeten steunzolen ik kan ze niet meer missen

Re: Fat-pad atrofie/syndroom

#30
Hallo allemaal,
David heb je al meer nieuws over je echo?
Loes bij mij begon het met doorgezakte voorvoeten en steeds pijn met lopen. Tijdens een yogales kan ik me herinneren dat ik geen gevoel meer had bij mijn tenen. Al met al heeft het 5 jaar geduurd voordat ik echt wist wat er was.
Angelique ik ga kijken op Facebook! Top!
Rebecca
cron