Re: CAM Impingment

Hi allemaal, ben recent (4 weken geleden) ook geopereerd aan mijn heup. Had een impingement en het labrum is weer ‘vastgezet’ met een kijkoperatie. Herstel gaat oké, kan bijna weer normaal lopen. Weet alleen niet goed of het nu geholpen heeft omdat ik nog niet alle bewegingen kan maken.
Maar merk ook dat mijn heup nu af en toe knakt en ben bang dat dat toch verkeerd is. Lastige vind ik dus om te beoordelen of het nu goed is gegaan en geduld te hebben. Goed om hier ook positieve ervaringen te lezen. Ik hoop weer fanatiek te kunnen sporten over een paar maanden (ben 30 jaar overigens).

Re: CAM Impingment

Beste SJJ,

Geduld hierin is belangrijk ;)

Fanatiek sporten is zeker mogelijk. (ligt er wel aan welke sport) wat was de oorzaak van jou klachten? aangeboren of door blessures?

Ik heb genoeg sporters gerevalideerd die weer fanatiek konden sporten. Maar zeker ook een aantal moeten adviseren een andere sport te kiezen. Rugby is vaak niet de beste sport om weer op te pakken. Maar dit is afhankelijk van het letsel, de oorzaak en wat je wilt.

Het herstel moet je wel zeker 6 maanden geven. Als wielrennen je sport is, kan het misschien wel wat sneller.