Pijn schouder/borst na sporten

#1
Goedemorgen,

Ongeveer anderhalve week terug deed ik een oefening waarbij ik mezelf moest opdrukken aan een laag opstapje. Ik hing laag boven de grond met m'n rug naar de grond. Na 2 oefeningen voelde en hoorde ik een knak midden op mijn borstbeen. Hierna kon ik de oefening niet meer uitvoeren. Een uurtje daarna begon ik pijn te krijgen op mijn borst. Ademhalen, hoesten en bewegen deed pijn. Ik ging een paar dagen later naar de huisarts. Die zei in eerste instantie spierpijn. Klachten werden niet minder dus bericht gestuurd aan huisarts. Die denkt nu een scheurtje in tussenribspier. Afgelopen dagen is de pijn verplaatst richting m'n schouder. Het is nu echt een vrij heftige stekende pijn die met bewegen erger wordt. Ik kan m'n arm amper bewegen en mijn nek draaien doen ook pijn (dit voel ik dan in m'n schouder). Ik heb een zwaar gevoel in m'n oksel en een vrijwel continu zeurende pijn tussen mijn schouderbladen. Ook nog steeds bij bewegen een soort stroomgevoel op m'n borst. Wat kan dit zijn? Ik kan amper slapen en normaal bewegen. Ook pijnstilling helpt niet

Re: Pijn schouder/borst na sporten

#2
Goedemorgen,

Oei, dat is vervelend. Ik neem aan dat je optrekken bedoelt i.p.v. opdrukken. Maar dat is hierin minder belangrijk.
Een knoep bij je borstbeen kan inderdaad je tussenribspier zijn. Maar vaker is het een gewrichtprobleem van het gewricht tussen je rib en borstbeen. Omdat je rib erbij betrokken is (of meerdere) kan dit uitstraling geven naar je hele borst/ schouder/schouderblad gebied. En moeite geven met ademhalen.

Mijn advies zal dan ook zijn, om dit te laten beoordelen door een manueeltherapeut. Deze zien dit heel snel, en kunnen het vaak ook snel verhelpen. Blijf er niet te lang mee lopen. Als het geen gewrichtsprobleem is, dan is het vermoedelijk een spierprobleem en kan het wel even duren voordat het herstelt.

Je kan hier zoeken voor een manueeltherapeut bij jou in de buurt. www.hierhebikpijn.nl/praktijken.

Succes!