Trochanter major pijnsyndroom?

#1
Ik heb klachten zoals die van het trochanter major pijnsyndroom. Echter ik heb het maar een dag gehad. Het begon bij het opstaan. Een hevige pijnscheut in de buurt van de trochanter major. Dat was al na enkele seconden over. Daarna geen enkele restpijn of bewegingsbeperking. In de loop van de dag werden die pijnscheuten frequenter, 's avonds zelfs om de 3 minuten. Toen kwamen er ook wel eens twee of drie achter elkaar. Ik heb voor de nacht een tweetal ibuprofen=tabletten geslikt.
De volgende dag was er van het gehele probleem niets meer te merken, geen restpijn, en ook geen enkele functionele beperking.

Iemand enig idee?

Re: Trochanter major pijnsyndroom?

#4
Beste Katy,

Probeer cort injectie echt te vermijden. Op de langere termijn beschadigd dit echt je pees en spierweefsel. Door de klap is er in ieder geval een kneuzing ontstaan, dit moet door rust en rustig bewegen herstellen. Het kan zijn dat je rug toch ook nog een opdonder heeft gehad. Door de pijn is het grote kans dat je anders bent gaan lopen, probeer ieder geval een normaal looppatroon te behouden en te blijven fietsen voor beweging rondom het heup gewricht. Als je al aan de medicijnen zit zal ik je adviseren een fysiotherapeut erna te laten kijken om eventueel te kunnen begeleiden en je tips te geven.

Succes!

Re: Trochanter major pijnsyndroom?

#5
Dank u wel voor uw reactie, ongeveer hoeveel tijd staat er voor herstel?
De pijn is laatste paar dagen vooral binnenkant van mijn li been. Ook bij mijn bekken. Zonder arthotec loop ik een beetje mank door de pijn. Bij fietsen en te veel lopen heb ik volgende dag veel meer pijn. Mijn angst is vooral dat de pijn chronisch wordt.
Mvg Katy