Bovenbeen

#1
Hallo,

Zo'n 2 maand terug ben ik weer begonnen met voetbaltraining, echter ging dit bij de 2e training alweer mis. Tijdens het afronden op de goal schoot het hard in mijn bovenbeen. Ik begon daarna ook meteen mank te lopen. Na een week rust ben ik weer naar de training gegaan, maar een simpele pass oefening werd m al niet. Nu heb ik een maand rust genomen en afgelopen Dinsdag ben ik weer aanwezig geweest bij de training. Helaas begint de plek langzaam aan weer pijn te doen en dan voornamelijk bij krachtig trappen tegen de bal.

Wat voor advies is er qua herstel? Moet ik naar de fysio of is langer rust voldoende?

Re: Bovenbeen

#2
Hoi Harmen,

Wat vervelend van jou klachten. Vermoedelijk heb jij toen een verrekking of een scheurtje in jou bovenbeen opgelopen. Rust is hier helaas niet de beste oplossing voor, zeker geen 4 weken. Door de rust wordt deze plek pijnlijk en stijf en houd je er lang last van met sporten.
Rust met voetballen is goed, maar na een verrekking of een scheuring is na enkele dagen bewegen, rekken en oefeningen wel toegestaan. Alleen niet hardlopen en explosieve bewegingen.

Dus ik zal nu adviseren om naar een fysiotherapeut te gaan om je goed te laten begeleiden. En beginnen met rekken van de spier.
Ook zorgt rust ervoor dat je spierkracht fors afneemt. Dit is na een week al 10% afgenomen. Dus het is niet vreemd dat als je weer ineens gaat voetballen last hebt. Laat je goed begeleiden. Bij acute blessures is het raadzaam om na 1 dag of 2 tot 3 dagen de blessure te laten beoordelen, om goed advies te krijgen wat verstandig is.

Hopelijk ga je nu wel snel voorruit en ben je snel weer pijnvrij aan het voetballen.

Succes!

Re: Bovenbeen

#3
Hallo,

Vanmorgen stapte ik uit bed met erge pijn in mijn boven been, ik kan niet meer normaal lopen, traplopen is een grote obstakel voor mij!! Het opstaan vanuit zitpositie wil ook haast niet!.. de pijn kan ik omschrijven als een felle stekende pijn. Hoe kan dit ineens zo ontstaan? En wat kan ik hiermee doen?.
cron